سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
طرح «صمیمانه با کتاب» هرمزگان به ایستگاه دوم رسید

هرمزگان - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: جلسه نقد کتاب همراه با صبحانه در راستای طرح «صمیمانه با کتاب» هرمزگان با «صدای پنجره می‌آید» به ایستگاه دوم رسید.

نعیم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از نقد کتاب «صدای پنجره می‌آید» همراه با صرف صبحانه در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خبر داد و گفت: این نشست در راستای طرح «صمیمانه با کتاب» با حضور مدیرکل، معاون اجرایی و کارشناسان در اداره کل برگزار شد.

وی ادامه داد: در این روز کارشناسان پس از خواندن «صدای پنجره می‌آید» به نقد و بررسی کتاب پرداختند و این طرح به صورت مستمر هر هفته در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برگزار می‌شود.

اسدی اضافه کرد: کتاب «صدای پنجره می آید» مشتمل بر ۴۰ قطعه شعر از بهترین اشعار مهدی مرادی با پشتیبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط انتشارات گویا، سال ۱۳۹۹ برای مخاطبان نوجوان و جوان به چاپ رسید و جایزه مرغک زرین را در همان سال دریافت کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان افزود: طرح روی جلد این کتاب نقاشی اثر رنه ماگریت است. رنه ماگریت نقاش بلژیکی، یکی از برجسته‌ترین نمایندگان سوررئالیسم (گرایش به ماورای واقعیت یا واقعیت برتر) در نقاشی و ابداع‌کننده جناس تصویری است. از سوی دیگر نام کتاب بر اساس شعر «صدای پنجره» در صفحه ۳۰ کتاب انتخاب شده است.

این چهره فرهنگی با اذعان به اینکه انتظار می‌رفت تصویر روی جلد نیز با عنوان کتاب هماهنگ باشد، گفت: اما به نظر می‌رسد این تصویر با توجه به شعر «دور شد آن قطار» انتخاب شده باشد.

نعیم اسدی با اشاره با اینکه اشعار این کتاب در دو گونه شعر نو و کلاسیک در قالب مثنوی و چهارپاره سروده شده‌اند، ادامه داد: از این رو توجه و سلیقه علاقه‌مندان به هر دو نوع شعر را در بر می گیرد.

وی همچنین گفت: این کتاب فاقد تصویرگری است، اما نمادهایی در بالای عنوان هر شعر طراحی شده که با عنوان شعر هماهنگی زیبایی دارد. بنابراین نگاه شاعر به پدیده‌های اطراف از زاویه‌ای نو بوده و در بیان مفاهیم مورد نظر خود از عناصر طبیعت بهره گرفته است.

اسدی در پایان گفت: زندگینامه مختصری که در ابتدای کتاب قید شده و همچنین توضیحی که درباره کتاب در پشت جلد درج شده است، خواننده را با محتوای کتاب و سراینده آن بیشتر آشنا می‌سازد.

به گزارش ایبنا، مهدی مرادی دانش آموخته کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است. او در دبیرستان‌های اهواز زبان انگلیسی تدریس می‌کند. از این شاعر کتاب های «کلاغ سه شنبه» و «آوازهای سیب زمینی» نیز از سوی کانون منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها