یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
بیمارستان برتر در تهران برای جراحی عروق مغز

جراحی عروق مغز از جراحی‌هایی است که حساسیت بالایی دارد و برای انجام آن باید به سراغ یک بیمارستان برتر در تهران رفت تا نتیجه مدنظر حاصل شود. در جراحی عروق مغزی، پزشکان به دنبال ترمیم عروق خونی هستند که در مغز دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند، در ادامه به این بحث می‌پردازیم.

‌خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ جراحی عروق مغز از جراحی‌هایی است که حساسیت بالایی دارد و برای انجام آن باید به سراغ یک بیمارستان برتر در تهران رفت تا نتیجه مدنظر حاصل شود. در جراحی عروق مغزی، پزشکان به دنبال ترمیم عروق خونی هستند که در مغز دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند. ترمیم عروق موجب می‌شود تا اکسیژن‌رسانی به مغز دچار اختلال نشود.
برای جراحی عروق داخل مغز و همچنین رادیوتراپی مغز باید یک تیم تخصصی از جراحان مغز و اعصاب در کنار متخصصین بیهوشی به تمامی مراحل عمل نظارت کنند تا بیمار بدون کوچکترین مشکلی، سلامت خود را به‌دست آورد.

عروق مغزی چیست؟

در مغز هر انسانی سه دسته از عروق وجود دارند:
عروق مغزی قدامی یا ACA؛
عروق مغزی میانی یا MCA؛
عروق مغزی خلفی یا PCA.
عوامل متعددی موجب ایجاد بیماری‌های عروقی در مغز می‌شوند. از جمله مهمترین دلایلی که نیاز به جراحی عروق مغز را ایجاد می‌کنند:
لخته شدن خون در مغز یا ترومبوز مغزی؛
انسداد رگ‌های خونی یا آمبولی مغزی؛
خونریزی در مغز.
بروز هرگونه مشکل در مغز موجب می‌شود تا فرایند خون‌رسانی به سلول‌های مغز با مشکل مواجه شود. با نرسیدن اکسیژن کافی به مغز، مشکلاتی برای مغز و سایر اندام‌های تحتانی ایجاد خواهد شد.

انواع درمان برای بیماری‌های عروق مغزی

بسیاری از مشکلاتی که در عروق مغزی ایجاد می‌شوند با تغییر سبک زندگی قابل درمان هستند. کنترل فشار خون، دیابت و وزن در کنار فعالیت‌های بدنی و خوردن غذاهای مغذی باعث کاهش مشکلات عروق مغزی می‌شوند. اما در مواردی نیز باید به سراغ مصرف دارو و جراحی عروق مغز رفت.

بیمارستان برتر در تهران برای جراحی عروق مغز

نشانه‌های نیاز به جراحی عروق مغز

هنگام بروز مشکلات در عروق مغز، باید هر چه سریع‌تر به سراغ درمان آن رفت. اگر فردی سردرد ناگهانی، لکنت زبان، فلج شدن قسمتی از بدن، کاهش بینایی در چشم‌ها، نداشتن تعادل و… را تجربه کند، باید به متخصص عروق مغزی مراجعه کند.
در مواردی نیز خونریزی مغزی، تومور، سکته مغزی یا ناهنجاری‌های عروقی موجب ایجاد مشکل در عروق مغز می‌شوند. در حال حاضر جراحی مغز پیشرفت زیادی داشته است و با مراجعه به یک بیمارستان برتر در تهران، امکان درمان سریع وجود خواهد داشت.

آشنایی با انواع جراحی عروق مغز

برای درمان بیماری‌ها و مشکلاتی که در عروق مغزی ایجاد می‌شوند، پزشکان متخصص به انجام انواع جراحی‌های مختلف بر روی بیماران می‌پردازند. یک بیمارستان برتر در تهران اکثر این عمل‌ها را به بیماران ارائه می‌کند تا هر چه سریعتر بیماری درمان شود:
جراحی اندوواسکولار: از این عمل جراحی برای درمان اختلالات تاثیرگذار بر عروق خونی استفاده می‌شود.
آمبولیزاسیون: در این جراحی با استفاده از کویل، مانع رسیدن خون به آنوریم می‌شود؛
میکروسرجری: در این روش، جراحی بر روی عروق مغزی کوچک صورت می‌پذیرد.
ترومبولیز مکانیکی: اگر لخته خونی در شریان‌های اصلی و رگ‌های خونی وجود داشته باشد، از این شیوه برای برداشتن لخته استفاده می‌شود.
ترومبولیز داخل شریانی: در این روش جراحی، به حل کردن لخته‌های خونی در رگ‌ها پرداخته می‌شود.
رادیوسرجری استریوتاکتیک: شیوه‌ای درمانی موثر برای پرتودرمانی تومورها است.
جراحی آندوسکوپی: در این شیوه جراحی با یک برش کوچک و تکنیک‌های تصویربرداری به درمان عارضه ایجاد شده در مغز پرداخته می‌شود.
باید توجه داشت که یک بیمارستان برتر در تهران باید خدمات درمانی کاملی را به بیمارانی ارائه دهد که مشکلات عروق مغزی دارند تا مدت زمان درمان آن‌ها کاهش یافته و خیلی سریع بهبودی کامل پیدا کنند.

جراحی عروق آسیب‌دیده مغزی

انتخاب بیمارستان برتر در تهران برای جراحی‌های عروق مغزی اهمیت زیادی دارد. زیرا بیمارستان‌های مجهز با امکاناتی که دارند، نقش موثری در تشخیص بیماری‌های مغزی-عروقی دارند.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی عرفان نیایش انواع امکانات پیشرفته را برای رفاه حال بیماران در نظر گرفته است. بخش مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان عرفان نیایش از امکاناتی نظیر دستگاه‌های سونوگرافی، تصویربرداری پرتابل، همو دیالیز برخوردار است.


از سوی دیگر، ویزیت بیماران توسط پزشک فارماکولوژی بالینی به‌صورت روزانه احتمال بروز خطرات بعد از عمل را کاهش می‌دهد. مانیتور مرکزی در ایستگاه پرستاری بیمارستان عرفان نیایش به‌عنوان یک بیمارستان برتر در تهران برای انجام انواع جراحی عروق مغز، موجب می‌شود تا سلامت بیماران به‌طور دقیق کنترل شود.
در این بیمارستان با انجام فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی عروق مغزی به بیماران کمک خواهد شد تا هرچه سریع‌تر سلامت خود را به‌دست آورده و امکان انجام فعالیت‌های روزانه را داشته باشند.

بیمارستان برتر در تهران برای جراحی عروق مغز

انجام رادیوتراپی مغز در بیمارستان برتر تهران

رادیوتراپی مغز یا پرتودرمانی از درمان‌های موضعی، غیر تهاجمی و بدون دردی است که نقش مهمی در کنترل سلول‌های سرطانی و تومورها دارد. در حدود ۶۰ درصد از بیماران در طول درمان به حداقل یک بار رادیوتراپی مغز نیاز می‌شود. در پرتودرمانی که با کمک اشعه ایکس انجام می‌پذیرد، شاهد عوارض کمی هستیم و کیفیت درمان به شکل قابل توجه‌ای بهبود خواهد یافت.
در رادیوتراپی مغز از پرتوهای یونیزان استفاده می‌شود که نقش مهمی در از بین بردن سلول‌های تومور و سرطانی دارند. استفاده از رادیوتراپی مغز در کنار شیوه‌های درمانی دیگر مانند جراحی یا شیمیایی درمانی، نتیجه بهتری را برای بیماران ایجاد خواهد کرد.

جراحی عروق مغز در کنار رادیوتراپی مغز در بیمارستان عرفان نیایش

در هنگام بروز انواع بیماری سرطان ، درمان سریع از اهمیت زیادی برخوردار است. رادیوتراپی مغز در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی عرفان نیایش با استفاده از سیستم‌های تصویربرداری حین درمان (CBCT) انجام می‌شود. این سیستم پیشرفته امکان کنترل کاملی را به پزشک معالج برای نواحی تومورال می‌دهد.
برای رادیوتراپی مغز در بیمارستان عرفان نیایش از شیوه‌های مختلفی براساس شرایط بیمار استفاده می‌شود. انتخاب شیوه درمان و دوز تجویز رادیوتراپی زیر نظر پزشک نتایج درمانی موثری را به‌وجود می‌آورد. برخی از این شیوه‌ها عبارت‌اند از:


رادیوتراپی مغز به روش ارک‌تراپی با حجم تعدیل شده که با کمک یک یا چند کمان پرتویی به از بین بردن تومورها پرداخته می‌شود؛
رادیوتراپی مغز به شیوه تطبیقی سه‌بعدی که با کمک کامپیوتر و نرم‌افزارهای پیشرفته به‌طور دقیق سلول‌های سرطانی از بین می‌روند؛
سایر روش‌های رادیوتراپی مغز مانند IMRT و روش معکوس نیز در بیمارستان عرفان نیایش برای کمک به جراحی عروق مغز و بهبود سریعتر بیمار انجام می‌پذیرد.
جراحی عروق مغز و رادیوتراپی مغز دو عمل مهم و حساس برای کنترل مشکلات مغزی و درمان تومورها محسوب می‌شوند که برای انجام باید به دنبال بیمارستان برتر در تهران بود. بیمارستان عرفان نیایش با داشتن گروه‌های تخصصی، کادر مجرب و تجهیزات پیشرفته، امکان ارائه خدمات کاملی به بیماران را دارد.

برچسب ها: رادیوتراپی مغز, جراحی عروق مغز, بیمارستان برتر در تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها