پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
توجه ویژه شورای شهر به قانون «کاربری فرهنگی» و ایجاد راسته انقلاب

سخنگوی شورای شهر تهران، قول داد، قانون «کاربری فرهنگی» و ساماندهی راسته خیابان انقلاب در عمر باقی‌مانده ششمین شورای اسلامی شهر تهران اجرایی شود.

علیرضا نادعلی در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات شورای شهر تهران در حوزه نشر و کتاب، عنوان کرد: طی سه‌سال اخیر تلاش کردیم یکسری اقدامات برای حوزه نشر را پیگیری کنیم؛ موضوع فرهنگی و حوزه فرهنگی مظلوم و کتاب مثل بسیاری از حوزه‌های فرهنگی دیگر مظلوم است.

وی افزود: طی یک‌سال باقی مانده از فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم، تلاش می‌کنیم بر برخی موضوعات که می‌تواند به حوزه تسهیل‌گری فعالیت ناشران کمک کند، متمرکز شویم.

نادعلی با اشاره به برخی از این مسائل، توضیح داد: فعالیت ناشران در اماکن مسکونی یکی از این موضوعات است؛ در این حوزه تلاش‌هایی انجام شد اما ناموفق بود، تلاش داریم در همتی مضاعف بار دیگر موضوع را در صحن مطرح کنیم تا به نتیجه برسد.

وی در ادامه درباره ساماندهی راسته خیابان انقلاب نیز گفت: این طرح پروژه‌ای است که در دست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در معاونت اجتماعی شهرداری دنبال می‌شود، در برنامه سال ۱۴۰۳، بودجه‌ای برای این حوزه اختصاص داده شده است در این میان معتقدم برای به نتیجه رسیدن باید همت ویژه کرد.

به‌گفته نادعلی، راسته انقلاب در تهران یک راسته تاریخی است؛ بنابراین به رسیدگی ویژه‌ای نیاز دارد تا هم ناشران از مزایای ساماندهی آن بهره‌مند شوند و هم وضعیت دستفروشان غیرقانونی کتاب به سامان برسد تا از ضرر به ناشران جلوگیری شود.

توجه ویژه شورای شهر به قانون «کاربردی فرهنگی» و ایجاد راسته انقلاب

جای نمایشگاه کتاب شهر آفتاب است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ در شهر آفتاب، توضیح داد: موضوع نمایشگاه کتاب برای ما به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی کشور اهمیت زیادی دارد، زیرا بعد از همه‌گیری کرونا بخش زیادی از کسب و کار فعالان این حوزه به هم ریخت، اما خوشبختانه طی سه سال اخیر بار دیگر با رونق و اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را در مجموعه شهرداری تهران برای آماده‌سازی نمایشگاه کتاب در سال جاری انجام دادیم، ادامه داد: ما همواره روی محل برگزاری نمایشگاه بحث داریم و اکنون نیز آن چیزی که مقدور بود در مصلا اتفاق افتاد و خوشبختانه کار هم به خوبی انجام شده است.

نادعلی افزود: حضور نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، بحث‌های فنی زیادی دارد، می‌توان گفت که نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه بزرگ مقیاسی در کشور است و مساحت زیر اشغال زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. البته مجموعه شهر آفتاب هم نمایشگاه بزرگی است و رویدادهای نمایشگاهی بزرگی هم در آن اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، اما مسئله اینجا است که فضای برگزاری نمایشگاه کتاب از مساحت کنونی شهر آفتاب بزرگ‌تر است و باید این ظرفیت را قدری اضافه کرد، از سوی دیگر ما با این مسئله مواجهیم که مساحت نمایشگاه هر سال بیشتر می‌شود که البته اتفاق مثبتی است.

نادعلی همچنین تاکید کرد: اگر در شهرداری تهران همت شود با توجه به برنامه و بودجه‌ای که امسال پیش‌بینی شده، ظرفیت سالن‌ها افزوده خواهد شد و سال آینده اتفاق خوبی در این حوزه رخ می‌دهد زیرا معتقدیم جای نمایشگاه کتاب، شهر آفتاب است زیرا هم هم به لحاظ رفت و آمد برای مخاطبان و هم برای برگزارکنندگان و ناشران محل مناسب‌تری است.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها