جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
کتاب «عکاسی و روان‌کاوی» منتشر شد

کتاب «عکاسی و روان‌کاوی» از آثار منتشرشده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران با ترجمه صمد قربان‌زاده و زهرا پژوتن است که می‌توانید تاریخچه عکاسی و روانکاوی را به‌صورت مختصر و مصور در این کتاب بخوانید.همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، کتاب «عکاسی و روان کاوی» به نویسندگی استفن بری از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «عکاسی و روان‌کاوی» از آثار منتشرشده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران با ترجمه صمد قربان‌زاده و زهرا پژوتن است که می‌توانید تاریخچه عکاسی و روانکاوی را به‌صورت مختصر و مصور در این کتاب بخوانید. همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، کتاب «عکاسی و روان کاوی» به نویسندگی استفن بری از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است.

شما در این کتاب می‌توانید تاریخچه عکاسی و روانکاوی را به‌صورت مختصر و مصور بخوانید. «عکاسی و روان‌کاوی» توضیح می‌دهد که افراد چگونه در قرن بیستم گرد هم آمدند تا تبلیغات سیاسی و پیام‌های فروش را متحول کنند. کتاب به آثار چندین عکاس قرن بیستم و معاصر از جمله ادوارد استیچن، برایان دافی، هلموت نیوتن، هنری کارتیه برسون، نان گلدین، گرگوری کرودسون، لری کلارک و وانگ کینگسونگ نیز می‌پردازد و شامل فصلی است که بسیاری از افکار فیلسوف فعال؛ سوزان سونتاگ را خلاصه و نقد می‌کند، همچنین در فصلی دیگر در مورد عکاسانی همچون سیندی شرمن و میرو کیم توضیحاتی ارایه می‌دهد.

«عکاسی و روان‌کاوی» نشان می‌دهد که چگونه می‌توان تصاویر را با استفاده از ایده‌های فروید، یونگ و لاکان درک و تفسیر کرد. این کتاب به زبانی ساده نوشته شده و در مورد چگونگی ساخت تصاویر فنی «بهتر» نیست، بلکه کتابی است که به درک تأثیر روانی تصاویر کمک می‌کند. همچنین شما با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شوید که بر پیشرفت عکاسی و روانکاوی در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ تأثیر گذاشته‌اند و کمک می‌کند تا از تأثیری که آن‌ها بر امروز ما دارند، آگاه شوید.

علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب می‌توانند ضمن بازدید از غرفه سازمان سینمایی در راهرو شماره ۱۵ نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران و اطلاع از دیگر آثار ارائه شده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران در ایران رویداد، نسبت به تهیه این آثار اقدام کنند.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها