پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اجرای طرح کانون، مدرسه

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اجرای باقوت طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی 97-96 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیرضا حاجیان‌زاده از پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اجرای باقوت طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی 97-96 خبر داد و گفت: طرح «کانون‌مدرسه» در دوره‌های گذشته به شکل کوتاه مدت اجرا می‌شده است اما در دور جدید از سال تحصیلی 96 - 95 آغاز شد و ادامه خواهد داشت. این طرح با بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی که در پایان سال تحصیلی صورت گرفت نقاط ضعف و قوتش شناسایی شد.
 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضای تفاهم‌نامه با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و بازنگری در شیوه‌نامه اجرایی طرح را از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای بهتر این طرح در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: کتاب‌کار ویژه طرح «کانون‌مدرسه» تدوین شده و پشتیبانی های لازم برای تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مراکز فرهنگی‌هنری نیز پیش‌بینی شده است.

وی هم‌چنین یادآور شد: برای رفع کمبود نیروی انسانی مورد نیاز نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و قرار است برای مراکزی که با این مشکل مواجه‌اند شرایطی فراهم شود که مسوولان مراکز بتوانند از مربیان پاره‌وقت هنری و ادبی مرکز خود یا سایر مربیان به صورت فوق العاده در اجرای طرح بهره‌ گیرند.

حاجیان‌زاده اضافه کرد: در دور جدید طرح کانون مدرسه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هر یک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور با دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه ارتباط برقرار می‌کنند و حداقل در دو روز هفته از هر مدرسه دانش‌آموزان یک کلاس به همراه معلمان خود در مراکز حضور می‌یابند و یکی از درس‌های کتاب‌های فارسی، علوم، اجتماعی، و هدیه‌های آسمانی در قالب فعالیت‌های فرهنگی‌هنری از قبیل: قصه‌گویی، نمایش، نقاشی، کاردستی و... به بچه‌ها ارایه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طرح کانون مدرسه یک حرکت نمادین است خاطر نشان کرد: به هیچ وجه کانون قصد تدریس دروس مدارس را ندارد و در واقع مربیان، فعالیت‌های همیشگی خود را انجام می‌دهند و هدف این طرح آشنایی بیشتر معلمان با شیوه‌های غیرمستقیم ارایه مفاهیم درسی به دانش‌آموزان از یکسو و معرفی و علاقه مند کردن دانش آموزان مدارس به فعالیت های کانون و استمرار و پایداری عضویت داوطلبان و علاقه مندان از سوی دیگر است.

مدیرعامل هم‌چنین بیان کرد: با توجه به این‌که ظرفیت حضور تمام دانش‌آموزان مدارس در مراکز کانون وجود ندارد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برخی از روزهای اجرای این طرح نیز مربیان مراکز کانون در مدارس حضور می‌یابند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری در مدرسه‌ها می‌پردازند تا دانش‌آموزن بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

حاجیان‌زاده اجرای فعالیت‌های جنبی از قبیل ارتباط بیشتر مربیان کانون با خانواده‌های دانش‌آموزان، و حضور مربیان در انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس به منظور آشنایی بیشتر آن‌ها با فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دور جدید اجرای این طرح عنوان کرد.

وی هم چنین به برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای دانش‌آموزان در فرآیند اجرای طرح و جشن پایانی طرح «کانون‌مدرسه» در نیمه دوم اردیبهشت هر سال اشاره کرد و ابراز داشت برپایی این نمایشگاه ها با هدف تشویق دانش آموزان و آشنایی بیشتر مسوولان استانی و شهری و خانواده‌ها با تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون صورت می‌گیرد.

مدیرعامل ایجاد فضای بانشاط کانونی، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری در مدارس، شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به ادامه فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و تمدید عضویت آن‌ها به عنوان عضو پایدار در مراکز فرهنگی‌هنری کانون را از دیگر اهدافی برشمرد که در این طرح دنبال می‌شود.

براساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح کانون مدرسه آغاز شده، در مهرماه کمیته‌های مشترک استانی تشکیل و شیوه‌نامه طرح به مراکز و مدارس ابلاغ می‌شود و پس از آن هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت تا از اول آبان 96 اجرای آن در مراکز کانون و مدارس سراسر کشور آغاز ‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها