فراخوان ثبت‌نام در دیزاتن؛ اولین رویداد توسعه محصول کمیک

 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲
 
 
فراخوان ثبت‌نام در دیزاتن؛ اولین رویداد توسعۀ محصول کمیک منتشر شد.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بر اساس خبر دریافتی، رویداد دیزاتن از خانواده رویدادهای توسعه محصول بوده و طی فرآیندی ۹روزه و در راستای تقویت توانمندی‌های لازم جهت تبدیل تولیدات پراکنده کمیک در کشور به صنعت کمیک، طراحی گردیده است.

شرکت‌کنندگان طی ۹ روز علاوه بر توانمندی‌های هنری (در سه دستۀ نویسندگی، تصویرسازی و کارگردانی) توانمندی‌های لازم جهت تولید صنعتی کمیک ( شامل تیم‌سازی، کار تیمی و مدیریت پروژه) را زیر نظر افراد با تجربۀ این حوزه و طی فرآیندی مشخص تجربه کرده و ضمن ارتقاء توانمندی‌های خود، پیش‌تولید کمیک مورد نظر خود را آماده خواهند کرد.

اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان ایرانی کمیک، محصولات غربی یا شرقی را به شکل آنلاین و از طریق سایت‌ها مطالعه می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفته شد تا شرایط استفادۀ تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد از تجربیات و سلایق مخاطبان آثار فوق ایجاد گردد. این مهم با همکاری برخی سایت‌ها و گروه‌های مترجم که در حال حاضر محصولات فوق را به مخاطبان عرضه می‌کنند صورت خواهد گرفت و کاربران حرفه‌ای این سایت‌ها به تیم‌های شرکت‌کننده حین تولید کمیک مشورت خواهند داد تا محصولات قابلیت بیشتری برای عرضه به بازار و جذب مخاطب داشته باشند.

در پایان رویداد نیز به‌منظور اتصال دو چرخۀ تولید محتوا و عرضه و نزدیک‌تر کردن خروجی‌های رویداد به فضای کسب‌وکار، تیم‌های برتر طی نشستی پیش‌تولید کمیک خود را به ناشران و سرمایه‌گذاران ارائه خواهند نمود.

برگزارکنندگان
  • خانۀ پی‌نمای ایران
    کفا
    انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های هنر، تهران و الزهرا(س)
مجموعه‌های همکار (به ترتیب حروف الفبا)

انیمانیا
ترینیتی کمیکز
سفید
فانتزی کمیک
کرونکو
کمیک اسکواد
کمیک سیتی
نقادین
    • محتوای تولید شده در مراحل مختلف رویداد به‌منظور گردآوری نظر مخاطبان حرفه‌ای کمیک و مانگا و تعیین تیم منتخب منتقدان، در اختیار سایت‌ها و مجموعه‌هایی که با رویداد همکاری دارند قرار خواهد گرفت.
حامیان
  • ستاد توسعۀ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز
    مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری
    مرکز شتابدهی نوآوری
    صندوق نوآوری و شکوفایی
    طاقچه
    فانتازیما
     
شرایط ثبت‌نام
  • افراد صاحب مهارت و تخصص در حوزه‌های زیر می‌توانند در رویداد توسعۀ محصول دیزاتن شرکت کنند:
    • نویسندگی (سناریونویسی، دیالوگ‌نویسی، شخصیت‌پردازی و …)
      تصویرسازی – دستی یا دیجیتال (طراحی کاراکتر، طراحی بک‌گراند و فضاسازی، طراحی کانسپت، جوهرکاری، رنگ‌آمیزی و …)
      کارگردانی کمیک (دکوپاژ و کمیک پنلینگ).

    حداقل سن شرکت‌کنندگان در این رویداد ۱۶ سال است.
    در زمان ثبت‌نام شرکت‌کنندگان هر بخش می‌توانند مشخص کنند که دارای ایدۀ داستانی هستند.
    • ظرفیت ارائۀ ایده در این رویداد حداکثر ۴۰ ایده است.
      صاحبان ایده تا پایان روز ۲۵فروردین۱۳۹۷ فرصت دارند که ایدۀ داستانی خود را در فرمت تعیین‌شده (پیوست شمارۀ ۱) طی ایمیلی با عنوان IDEA به آدرس info@peinama.ir ارسال کنند و یا فایل تکمیل‌شده را با عنوان IDEA به شناسۀ تلگرامی desathonfile@ بفرستند و در غیر این صورت، از فرایند ارائۀ ایده حذف خواهند شد.
      اولویت ارائۀ ایده با ۴۰نفر اولی است که در هنگام ثبت‌نام مشخص کرده‌اند دارای ایدۀ داستانی هستند و آن را در فرمت مشخص‌شده و در زمان تعیین شده به آدرس ایمیل فوق ارسال نموده‌اند.

    هزینۀ ثبت‌نام در این رویداد مبلغ یک میلیون ریال معادل صدهزار تومان برای هر نفر است.
زمان ثبت‌نام
  • ثبت نام در این رویداد به‌صورت آنلاین و از طریق سایت ایوند از تاریخ ۱۴فروردین۱۳۹۷ آغاز شد و در ابتدا قرار بود تا تاریخ ۲۵فروردین۱۳۹۷ ادامه داشته باشد که به دلیل استقبال علاقه‌مندان به این رویداد و درخواست‌های مکرر آنان تا پایان روز ۲۸ فروردین‌ماه تمدید شده است.
زمان برگزاری
  • رویداد دیزاتن به مدت ۹ روز از تاریخ ۵اردیبهشت۱۳۹۷ تا ۱۳اردیبهشت۱۳۹۷ در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان به آدرس تهران، تقاطع بزرگراه کردستان و خیابان ملاصدرا، نبش زاینده‌رود شرقی، پلاک۲۴ برگزار خواهد شد.
فرایند برگزاری
  • افراد شرکت‌کننده باید در نخستین روز رویداد در مکان برگزاری حضور داشته باشند و تا پیش از ساعت ۱۰ صبح پذیرش شوند.
    زمان ارائۀ ایده برای هر نفر ۱دقیقه درنظرگرفته شده است.
    با توجه به اینکه فرایند رویداد تیم‌محور است، لازم است افراد در مهلت زمانی تعیین‌شده با افراد دیگر تیم تشکیل دهند.
    تیم‌ها تا پایان روز دوم زیر نظر تسهیلگران و منتورها به تولید محصول خود مشغول خواهند بود.
    در پایان روز دوم تیم‌ها از محل رویداد خارج شده و تا پایان روز هفتم طبق جدول زمان‌بندی (پیوست شمارۀ ۲) زیر نظر نمایندگان تیم اجرایی به فعالیت خویش ادامه خواهند داد.
    طبق جدول زمان‌بندی (پیوست شمارۀ ۲) هر تیم ملزم خواهد بود تا ساعت ۱۲ ظهر روز هشتم نتیجۀ نهایی فعالیت‌های خود را به تیم اجرایی تحویل دهد.
    تیم‌های برگزیده در زمان اختتامیه معرفی خواهند شد.
شرایط تیم‌ها
  • حداقل تعداد افراد هر تیم ۳نفر درنظر گرفته شده است.
    هر تیم موظف است یک نفر از اعضاء خود را به عنوان نماینده معرفی نماید.
    ارائۀ گزارش‌ها و انجام تعاملات با تیم اجرایی برعهدۀ نمایندۀ تیم خواهد بود.
فرایند داوری
  • تیم‌ها از منظر کار تیمی و هنری مورد داوری قرار خواهند گرفت.
    هیئت‌داوران کار تیم‌ها را با توجه به شاخص‌های عملکرد، مدیریت پروژه، برآورد هزینه، منابع انسانی، زمان‌بندی و در بخش هنری از نظر نویسندگی، طراحی و دکوپاژ ارزیابی خواهد کرد.
جوایز
  • گروه منتخب اول: دو میلیون و پانصد هزار تومان
    گروه منتخب دوم: یک میلیون و پانصد هزار تومان
    گروه منتخب سوم: یک میلیون تومان
    • از تیم منتخب منتقدین به‌صورت جداگانه تقدیر خواهد شد.
قوانین کلی
  • این رویداد مطابق قوانین جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
    مسئولیت عدم رعایت شئونات در اثر تولیدشده بر عهدۀ تیم شرکت‌کننده خواهد بود.
    آثار مغایر با قوانین از روند داوری خارج می‌شوند.
    در شرایط زیر افراد از ادامۀ فعالیت در رویداد بازمی‌مانند و تیم اجرایی مسئولیتی برای استرداد وجه ندارد:
    • داشتن رفتار و شئونات خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران
      پذیرش نشدن در زمان تعیین شده
      ایجاد اخلال در نظم رویداد
      موفق نبودن در تشکیل تیم با افراد دیگر
      شرکت‌کردن در رویداد با اثر ازپیش‌تولیدشده

    به‌همراه‌داشتن رزومۀ هر فرد طبق فرمت تعیین‌شده (پیوست شمارۀ ۳) به‌هنگام پذیرش الزامی است.
    اخذ تصمیم نهایی دربارۀ هر نکته‌ای که در مقررات حاضر پیش‌بینی نشده برعهدۀ دبیر جشنواره است.
    ثبت‌نام در رویداد به منزلۀ موافقت با کلیۀ شرایط مندرج در آیین‌نامه است.
قوانین نشست با سرمایه‌گذاران
  • فقط ده تیم برتر رویداد می‌توانند در جلسات مذاکرات تجاری شرکت کنند.
    هر تیم حداکثر ۱۰دقیقه برای مذاکره با سرمایه‌گذار زمان در اختیار خواهد داشت.
    پیش از شروع نشست، تیم اجرایی زمان‌بندی مذاکرات را در اختیار سرمایه‌گذاران و تیم‌ها قرار خواهد داد.
    در هر جلسۀ مذاکره حداکثر دو نفر به نمایندگی از تیم می‌توانند حضور داشته باشند.
    تیم اجرایی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تعاملات طرفین نداشته و صرفاً زمینه‌ساز برگزاری مذاکرات خواهد بود.
توضیحات تکمیلی
  • به منظور آشنایی با رویداد دیزاتن کمیک و فرایند برگزاری آن پیش‌رویدادهای مختلفی در دانشگاه‌های هنر، تهران و الزهرا (س) برگزار خواهد شد. شرکت در این پیش‌رویدادها الزامی نیست اما توصیه می‌شود.
    یکی از بخش‌های رویداد آموزش نکاتی برای تیم‌سازی درست و اصولی است؛ بنابراین بهتر است تیم‌ها حین رویداد شکل بگیرند.
    به منظور آشنایی بهتر افراد شرکت‌کننده در رویداد با یکدیگر، هر فرد در صورت تمایل می‌تواند سوابق کاری و تحصیلی خود را طبق فرمت تعیین‌شده (پیوست شمارۀ ۳) تا تاریخ ۳۱فروردین۱۳۹۷ به آدرس info@peinama.ir و یا به شناسۀ تلگرامی desathonfile@ بفرستد تا در کانالی که قبل از رویداد برای ثبت‌نام‌کنندگان ایجاد خواهد شد، ارائه شود.
    آثار باید برای اولین بار در این رویداد تولید شوند و امکان حضور در رویداد با اثری ازپیش‌تولیدشده وجود ندارد.
    مالکیت اثر تولیدشده متعلق به تمامی اعضای تیم خواهد بود و برگزارکننده در قبال تعاملات اعضای تیم مسئولیتی ندارد.
    خانۀ پی‌نمای ایران اجازۀ انتشار محتوای تولیدشده در رویداد را دارد ولی کلیه حقوق مرتبط با محصول نهایی متعلق به تیم‌ها و سرمایه‌گذاران خواهد بود.
پیوست‌ها
فرمت ارائۀ ایده: پیوست شمارۀ ۱
جدول زمان‌بندی: پیوست شمارۀ ۲
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 259745