کارگاه راه‌اندازی نشر نوپا (استارت‌آپ) برگزار شد

استراتژی‌های مدیریتی در بحث‌های مدیریتی چگونه است؟

 
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۸
 
 
محمدرضا سالکی، رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران در کارگاه استارت‌آپ به بیان استراتژی‌های مدیریتی در حوزه نشر برپایه مدل کسب و کار پرداخت.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- کارگاه راه‌اندازی نشر نوپا (استارت‌آپ) شنبه 16 اردیبهشت با حضور محمدرضا سالکی، مدیر انتشارات کاگو و رئیس کمیسیون و آموزش اتحادیه ناشران در کارگاه هم‌اندیشی سرای اهل قلم در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

محمدرضا سالکی در ابتدای برگزاری کارگاه به شرح مقدمه‌ای در حوزه استارت‌آپ بر اساس مدل بوم کسب و کار و نوپای ناب پرداخت و گفت: شرکت نوپا یا استار‌ت‌آپ به یک شرکت یا یک مشارکت و یا یک سازمان موقت گفته می‌شود که برای جستجوی راه‌حل یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرارپذیر راه‌اندازی می‌شود. 

وی افزود: شرکت‌های نوپا معمولاً مبتنی بر ایده‌های ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدف‌شان نیز در حد فرض است. این شرکت‌ها رشد وسیعی در زمینه تکنولوژی دارند.

رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران در کارگاه استارت‌آپ با توضیح اینکه چگونه در بحث‌های مدیریتی از استراتژی استفاده کنیم، بیان کرد: بحث‌های مدیریتی و استراتژی در هم تنیده‌اند، این بحث‌ها با استراتژی شروع و با آن پایان می‌یابند.

وی در ادامه به ذکر چند فاکتور مهم در حوزه استراتژی پرداخت و تاکید کرد: استراتژی نوعی تمرکز است که از آن برای ایجاد تمایز با رقبا استفاده می‌شود. 

سالکی این مولفه‌ها را این‌گونه ذکر کرد: تمرکز و تمایز. تمرکز به این معنی که کارهایی که دیگران انجام می‌دهند، انجام ندهیم و تمایز یعنی متفاوت عمل کردن در کارها.

در این کارگاه ‌آموزشی که فعالان حوزه نشر در آن حضور داشتند، نکاتی برای مدیریت در این حوزه ذکر شد.

سالکی به ناشران توصیه کرد که برای موفقیت در این حوزه باید چه کارهای متفاوتی انجام دهند و یا چگونه، کاری را که بقیه ناشران انجام می‌دهند به‌صورت متفاوت به انجام برسانند. 

وی در ادامه سخنانش توسعه استراتژی نشر را توضیح داد و موضوعات کلیدی کسب و کار را به تفصیل بیان کرد. 

به گفته وی، مهم‌ترین مشکل صنعت ما در قسمت ارتباط با مشتری است. توسعه صنعت نشر در دنیا بر پایه گسترش روابط عمومی در این حوزه است درحالی‌که در کشور ما به توسعه روابط عمومی در صنعت نشر توجه نمی‌شود.

این کارشناس با تاکید بر مدل کسب و کار، اجزای سازنده و نحوه استفاده از اجزای این مدل را بیان کرد و در ادامه سخنانش به برخورد و عملکرد متفاوت هر کدام از این اجزا پرداخت.

مدیر انتشارات کاگو در پایان این کارگاه به شرح و بیان نشر نوپای ناب پرداخت.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد. 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 247722