چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
«شنوتو» بستری برای اشتراک‌گذاری کتاب‌های صوتی است/ تولید 20 فایل صوتی در 6 ماه

امیر مددی، در معرفی سایت «شنوتو» گفت: «شنوتو» یک فروشگاه اینترنتی صرف نیست، بلکه بستری برای انتشار و اشتراک‌گذاری کتاب‌ها و پادکست‌ها است.

امیر مددی، مدیر سایت «شنوتو» مرجع پادکست‌ها، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در معرفی این پایگاه اظهار کرد: زمینه ایجاد سایت «شنوتو» به‌عنوان مرجعی برای پادکست‌‌ها از سال 93 آغاز شد. «شنوتو» یک فروشگاه اینترنتی صرف نیست، بلکه بستری برای انتشار و اشتراک‌گذاری کتاب‌ها و پادکست‌ها است.
 
وی با تأکید بر توجه دست‌اندرکاران «شنوتو» به مباحث فرهنگی افزود: مخاطبان «شنوتو» می‌توانند با انعکاس دیدگاه‌های خود در یک ارتباط دوسویه با نویسندگان کتاب‌هایی که به‌صورت صوتی منتشر شده قرار بگیرند. مزیت این‌کار آشنایی با نویسنده یا مترجم و ارائه کتاب‌های بیشتر به مخاطب علاقه‌مند است.
 
مددی درباره دیگر امکانات «شنوتو» گفت: مخاطبان می‌توانند افراد یا شبکه‌های رسمی دیگر را «فالو» کنند. کاربران «شنوتو» در دو سطح تعریف شده‌اند؛ کاربرانی که ثبت‌نام می‌کنند و می‌توانند محصولات را بشنوند یا خریداری کنند. کاربران همچنین می‌توانند فایل‌های دلخواه را آپلود کنند؛ این دسته از کاربران، با توجه به ضوابط پیش‌بینی شده به کاربر برنامه‌‌ساز تبدیل می‌شوند و می‌توانند محصولات خود را به نام خود یا شبکه رسمی که عضو آن هستند، معرفی کنند.
 
مدیر سایت «شنوتو» با اشاره به تولید محتوا در این مجموعه ادامه داد: مجموعه «شنوتو» در 6 ماه گذشته 20 عنوان فایل صوتی تولید کرده و 10 عنوان دیگر نیز در نوبت ارائه قرار دارد. کتاب‌‌هایی از نشر «سارگل» و کتاب «از او» از نشر «عماد فردا» در «شنو‌تو» قابل دریافت است. فایل صوتی «شانس»، «ترانه برف خاموش»، «شبانه‌ها» از نشر چشمه،‌ «دماغ گنده» از نشر «چکه» و «افروختن آتش» از  نشر کوله‌پشتی به زودی بارگذاری می‌شوند. فایل صوتی 20 عنوان کتاب در حوزه مدیریت نیز روی سایت قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: مخاطبان «شنوتو» می‌توانند پادکست‌ها گفت‌و‌گو با مدیران موفق را نیز بشنوند. اشتراک تجربیات، موضوع اصلی این گفت‌وگو‌هاست. مدیران میانی از جمله بازا‌رهای هدف ما در تهیه این پادکست‌ها هستند. تعداد شنوندگان این پادکست‌ها روزانه به یک‌ تا دو هزار نفر می‌رسد. بیش از 500 مقاله برتر علمی در حوزه‌های سلامت،‌ مدیریت و روان‌شناسی نیز در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.
 
مددی درباره همکاری ناشران با «شنوتو» گفت: مجموعه «شنوتو» زیرنظر مجموعه شرکت داده‌پردازی «الامیس» با سابقه 12 سال فعالیت در حوزه آموزش و تولید محتوای الکترونیک، فعالیت می‌کند. فرایند آغاز همکاری و آشنایی ناشران با «شنوتو» شاید هفت تا هشت ماه به‌طول انجامد، بنابراین همچنان ناشران نسبت به همکاری با مجموعه‌هایی که در حوزه نشر الکترونیک صاحب تجربه هستند، محافظه‌کارانه برخورد می‌کنند. با این وجود معتقدم،‌ زیر‌‌ساخت‌های شرکت «الامیس» موجب جلب اعتماد ناشران شده است.

سامانه الکترونیکی «شنوتو» با نشانی http://shenoto.com در دسترس علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها