رییس نمایشگاه چاپ دیجیتال خبر داد:

حضور ۵۰ شرکت در هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال

 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
 
 
۵۰ شرکت برای حضور در هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی ثبت‌نام کردند. این نمایشگاه ۲۹ خرداد تا اول تیر ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
 
جلال ذکایی؛ رییس نمایشگاه چاپ دیجیتال در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، عنوان کرد: بیش از ۵۰ فعال حوزه چاپی که بخشی از آن‌ها واردکننده دستگاه‌های چاپ دیجیتال، بخش واردکنندگه مواد مصرفی و بخش دیگری ارایه‌کنندگان خدمات چاپ دیجیتال هستند برای حضور در هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی افزود: فضای نمایشگاه امسال در حدود چهار هزار مترمربع خواهد بود و قرار است شرکت‌کنندگان در دو سالن تهران و گلستان محل دایمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو جانمایی شوند.
 
ذکایی با اشاره به جانمایی برخی غرفه‌داران در فضای باز گفت: برای شرکت‌کنندگانی که علاقه‌مند به حضور در فضای باز و ارایه محصولات خود نیز فضایی در نظر گرفته شده است تا به بازدیدکنندگان خدمات ارایه دهند.
 
وی همچنین درباره بخش ویژه نمایشگاه چاپ دیجیتال در سال ۹۷ نیز توضیح داد: با توجه به فراگیر شدن چاپ دیجیتال در حوزه منسوجات و پوشاک جمعی از فعالان این حوزه امسال دستگاه‌ها و ماشین‌‌های این حوزه را به نمایشگاه می‌آورند و پیش‌بینی می‌کنیم که این بخش با استقبال خوبی روبرو شود.
 
رییس هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه تلاش داریم با ارایه آخرین تحولات در عرصه چاپ دیجیتال، فعالان حوزه چاپ، بسته‌بندی، صنایع، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را با تکنولوژی‌های نوین و تولیدات این عرصه آشنا سازیم.
 
ذکایی درباره ویژگی‌های چاپ دیجیتال و اهمیت آن در صنعت چاپ نیز گفت: انعطاف‌پذیری، توجه به سلیقه مخاطب، نوآوری و خلاقیت، افزایش حاشیه سود، ارتباط با مشتری، همگانی شدن چاپ و توجه به نیازهای مشتری، همه و همه از دلایل رویکرد دنیای چاپ به سوی دیجیتالی شدن است.
 
به گفته وی، این موضوع مهم تنها به کشورهای توسعه یافته اختصاص ندارد و با نگاهی به وضعیت چاپ و تقاضای بازار در کشورهای درحال توسعه نیز با این واقعیت روبرو هستیم که تجمیع چاپخانه‌ها، کاهش تیراژ کتاب و مطبوعات، سرعت درانتقال اطلاعات، گرایش به سمت شخصی‌سازی و به حداقل رسیدن زمان بازگشت سرمایه به دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران در حوزه چاپ و بسته‌بندی تبدیل شده است.
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 261600