«تعامل رسانه و پروتستانتیسم» به بازار آمد

 
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹
 
 
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب را «تعامل و پروتستانتیسم 1950-»2012 به قلم ویدا همراز منتشر کرد.
 
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا): این کتاب  برای روشن شدن روش‌های استفاده گروه‌های تبلیغی مسیحی در کشورهای اروپایی و آمریکایی  به‌ویژه رادیو، تلویزیون و اینترنت در سال‌های اخیر نگاشته شده است. علت‌های بهره‌گیری دین در تبلیغات از رسانه‌ها کاربرد رسانه‌ها در این تبلیغ‌ها و خواست مخاطبان از رسانه‌های دینی و چگونگی تعامل آن‌ها با برنامه‌های تبلیغی ازجمله موضوعات موردتوجه کتاب تعامل رسانه و پروتستانتیسم است. البته با توجه به‌عنوان اصلی کتاب حوزه پژوهش این اثر به‌طور خاص به پروتستان‌ها معطوف شده است.
 
البته باید دانست و فرقه پروتستان در میان مذاهب مسیحی بیشتر از دیگران در زمینه تبلیغات رسانه‌ای فعالیت دارد. از میان گروه‌های مختلف این فرقه نیز گروه‌های انجیلی که در دهه‌های اخیر با نهادهای سیاسی ایالات‌متحده پیوندهای عمیقی برقرار کرده‌اند، در تأسیس شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و تولید و پخش آثار مختلف رسانه‌ای به زبان‌های گوناگون در سراسر جهان، بیش از دیگر شاخه‌های مذهب پروتستان فعالیت دارند. کتاب تعامل رسانه و پروتستانتیسم در پنج فصل شکل‌گیری رابطه مسیحیت و رسانه‌ها، انواع رسانه‌های تبلیغی و شیوه‌های ارائه پیام در آن‌ها، مالکیت و نحوه اداره رسانه‌های تبلیغی و رسانه‌های تبلیغی و جریان سازی دینی-سیاسی را موردبررسی قرار داده است. فصل پایانی این کتاب با نام نتیجه‌گیری محتوای مطالب ذکر شده در صفحات قبلی اثر را در دو صفحه آورده است و در پایان می‌نویسد: اگر برنامه‌های تبلیغی پروتستان‌ها را از بعد ساختار برنامه‌ای در رسانه موردتوجه قرار دهیم به نظر می‌رسد برنامه‌های تبلیغی کلیه ضوابط حداقلی برای جلب مخاطب را در نظر گرفته‌اند و به همین دلیل نمی‌توان گفت آن‌ها ازنظر ساختار بی‌ارزش‌تر و یا ساده‌تر از برنامه‌های با ساختار مشابه اما با موضوعات غیردینی هستند...
 
کتاب تعامل و پروتستانتیسم 1950-2012 به قلم دکتر ویدا همراز در ۲۵۷ صفحه و ۵۰ نسخه به بهای ۲۲ هزار تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵ روانه بازار نشر شده است.
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 248076