شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
بانوان، سنگربانان اصلی نظام هستند

آیین تجلیل از ناشران آثار تولید شده با محوریت مادران و همسران شهدا در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ آیین تجلیل از ناشران آثار تولید شده با محوریت مادران و همسران شهدا با حضور خانواده‌های معزز شهدا، نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم، گروه سرود نسیم رحمت، با اجرای دو سرود به هنرنمایی پرداختند.

امیرشهریار امنیان، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس، گفت: 
 برنامه سردلبران تلاش دارد به‌عنوان یک برنامه‌ جریان‌ساز ظاهر شود. این برنامه به خانواده‌های شهدا و ناشران و نویسندگان فعال در این زمینه تعلق دارد.

در ادامه مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های شهدا با حضور امیردریادار خواجه امیری، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شکر؛ نماینده ولی‌فقیه بنیاد شهید، سردار علی ناظری؛ جانشین سازمان سپاه و بسیج، رحیم مخدومی، رییس هیات‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس، دکتر سالم؛ رییس بنیاد رودکی، محمد کوهی؛ فرمانده مقاومت بسیج وزارت دفاع، امیرشهریار امنیان؛ مدیرکل مجمع ناشران، فرزانه قلعه‌قوند، رحیم مخدومی عضو هیات‌مدیر مجمع ناشران دفاع مقدس و محمد فروغی؛ دبیر اجرایی جایزه کتاب سال دفاع مقدس انجام شد.

طی این مراسم از مادر شهیدان جنیدی، مادر شهیدان خالقی‌پور،  منیژه جودت؛ مادر شهید علیرضا افشار، زینب پرویزی؛ همسر شهید فرضعلی صمدی شجاع، آذر بهارستانی؛ خواهر برادران آزاده و جانباز و شهیدان بهارستانی، ممتازبیگم اخوان‌صدیق؛ همسر شهید اخوان‌صدیق، تجلیل شد.

ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا، ناشران موفق در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس، معرفی شدند.

در دومین مراسم سر دلبران، از ناشرانی همچون: نشر شاهد، نشر سوره مهر، نشر صریر، نشر راه یار، نشر خط‌شکنان و نشر خط هشت تجلیل شد.

حجت‌الاسلام شکری در ادامه مراسم بیان کرد: یکی از زیبایی‌های خدا این است که اظهرالجمیل است. به تعبیر امروز، آن‌هایی که کار فوق‌العاده انجام می‌دهند را به چشم می‌آورد. یکی از ویژگی‌های انسان این است که به چشم می‌آیند اما این به چشم آمدن باید واقعی باشد، نه از راه خودشیفتگی و زور و بزرگ‌بینی. لازمه آن این است که کار خوب را بالقوه خوب عمل کند.

وی افزود: شهدا در تاریخ اثر گذارند. اگر کسی این اثرگذاری را نمی‌بیند، شعور ندارد. خداوند می‌گوید: و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله... . خداوند به خوبی جایگاه و نقش شهدا را توصیف کرده است.

نماینده ولی فقیه گفت: مادران و همسران شهدا نقش بزرگی دارند و این اظهرالجمیل بودن انسان است. وظیفه نویسندگان و ناشران این است که این اظهرالجمیل بودن را با قلمشان به تصویر بکشند و به نسل‌های بعد منتقل کنند.

در ادامه از خانواده دکتر مصطفی چمران، خانواده دکتر شهید سرتیپ محمد نامجو، خانواده شهید سرتیپ خلبان جواد فکوری، خانواده شهیدان جوادنیا، خانواده شهید امیر حاج‌امینی، خانواده شهید دکتر محسن فخری‌زاده و همسران شهدا مقتدا رحیمی، محمدرضا ملک‌خواه، سیداحمد روغنی، جان‌محمد کریمی، اکبر پشت‌کوهی، علی محمودی، علی دامن‌کشان، اصغر امیری، شهید تقدیر شد.

امیردریادار خواجه امیری ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه گفت: آنچه که ما شاهد هستیم، نمادی از ایثار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم است که هر کدام تابلوی زیبایی را به تصویر کشیدند. گرچه این تابلوی زیبا سال‌ها کار دارد تا به قلم نویسندگان و هنرمندان به تصویر کشیده شود. 

وی افزود: هر کدام از این شهدا گلی از خانواده‌ها بودند و در مکتب امام حسین(ع) درس آموختند و در دامن مادران پاکدامن پرورش یافتند. همچنین همسران آن‌ها که با فداکاری خود آن‌ها را به دامان شهادت سپردند. هر چه ما از اینان تقدیر کنیم، کم است و به نوعی غفلت محسوب می‌شود.

ایشان ضمن تشکر از مجمع ناشران دفاع مقدس و بنیاد شهید افزود: ما هنوز خیلی کار داریم. خانواده‌های ما بستر این تربیت را مهیا کردند، به همین خاطر دشمن روی نظام خانواده دست گذاشته است. دشمن فهمیده است که بانوان سنگربانان اصلی این نظام هستند، در راستای تخریب آن‌ها قدم برمی‌دارد. نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون مادران و همسران شهداست. 

در پایان این مراسم از مادر شهید محمد معماریان؛ راوی کتاب «تنها گریه کن»،  همسر شهید چیت‌سازیان؛ راوی کتاب «گلستان یازدهم»، همچنین از آقای محمدخانی؛ مدیر نشر روایت فتح،  به‌عنوان ناشر ممتاز با تولید هشتاد اثر تولید، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها