شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۴

حمام شاه رکن الدین دزفول كه قدمت آن به دوره صفوى مي‌رسد، به كتابخانه تبديل شده و در دهه فجر راه‌اندازي مي‌شود.

عبدالمهدی محمدی زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این حمام تاریخی که قدمت آن به دوره صفویه بازمی گردد با همکاری شهرداری شهرستان دزفول مرمت شده است و در ایام دهه فجر برای استفاده عموم افتتاح می شود.

وی ادامه داد: این اقدام با هدف آشتی ساکنان دزفول با عمارت های تاریخی و جاذبه های گردشگری صورت گرفته، ضمن آن که در این شهرستان کمبود کتابخانه عمومی نیز احساس می شد.

محمدی زاده درباره تعداد و موضوع کتاب‌های این کتابخانه نیز گفت: در مرحله اول تجهیز این کتابخانه حدود سه هزار جلد كتاب با موضوعات جاذبه های گردشگری و مردم شناسی خوزستان، تاریخ و جغرافیا، هنر و باستان شناسی تهیه می شود که امید است به زودی اين تعداد با کمک شورای اسلامی شهر و سازمان میراث فرهنگی افزایش یابد.

او همچنین اضافه کرد: در کنار این کتابخانه چندین دستگاه رایانه متصل به اینترنت نیز تهیه شده که مراجعه کنندگان بتوانند از امکانات آنلاین نیز استفاده کنند.

حمام شاه رکن الدین که قدمت آن به دوره صفوى مي‌رسد، در فهرست آثار ملى به ثبت رسيده است. اين بنا بخشى از مجموعه شاه ركن الدين و شامل حمام، بقعه، مسجد و مدرسه علميه مي‌شود، مصالح آن نيز متشكل از آجر سنتى، ملات، گل آهك است. سقف هاى تاق و قوسى و حوض سربينه از ديگر ويژگى هاى اين بنا به شمار مي‌رود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    بهتر اینه که از حمام بعنوان موزه استفاده شود چون اصلا شرایط ساختمانی این بنا به لحاظ اصول معماری و تجهیزاتی مناسب کتاب و کتابخانه نیست..بهتراست به این مسائل توجه شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها