دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
كتاب‌هاي سياسي تنوع ندارند

نويسنده حوزه جغرافياي سياسي در حاشيه بازديد از بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران اظهار داشت: در كتاب‌هاي حوزه سياسي و رشته‌هاي مرتيط با آن تنوع وجود ندارد و آثار اين حوزه به تكرار افتاده‌اند.

مراد كاوياني‌راد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: بيشتر آثار چاپ شده در اين حوزه چاپ مجدد يا ترجمه آثار خارجي‌اند و اين نقطه ضعف مكتوبات اين حوزه محسوب مي‌شود.

وي افزود: استادان دانشگاه و نويسندگان اين حوزه در داخل كشور بايد به جاي ترجمه آثار كشورهاي غربي مطايق با سياست نظام جمهوري اسلامي را تاليف كنند.

كاوياني تصريح كرد: سرفصل‌ها و عنوان‌هاي كتاب‌هاي سياسي و روابط بين‌الملل بايد تغيير كنند و به روزرساني شوند، زيرا آثاري كه اكنون در اين رشته تدريس مي‌شوند، مطابق مسائل روز جهان و ايران نيستند و اين از بزرگ‌ترين مشكلات و نقاط ضعف اين رشته محسوب مي‌شود.

نويسنده كتاب «ناحيه‌گرايي در ايران از منظر جغرافياي سياسي» خاطرنشان كرد: جغرافياي سياسي رشته‌اي جديد و ادبيات اين حوزه نوپاست. كتاب در اين حوزه بسيار كم وجود دارد، در حالي كه استقبال دانشجويان از آثار اين حوزه بسيار است.

كاوياني‌راد درباره كتاب خود گفت: كتاب «ناحيه‌گرايي در ايران از منظر جغرافياي سياسي» در پنج بخش با عنوان‌هاي "ناهمگوني طبيعي بنياد ناهمگوني ملي"، "بنيادهاي ناحيه‌گرايي در ايران"، "آذربايجان، ناحيه‌اي با كاركرد ملي"، "كردستان، گستره‌اي از خرده نواحي فرهنگي" و "بلوچستان، گستره‌اي با مرزهاي گسسته" تدوين شده است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني (ره) داير است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها