دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
«عصر روشن» با فرهاد عابدینی و گروه شعر معاصر برگزار می‌شود

بیست ‌و ششمین نشست «عصر روشن» همزمان با هفدهمین سال فعالیت گروه شعر معاصر، به مروری بر کارنامه‌ شعری «فرهاد عابدینی» اختصاص دارد. این نشست پنجشنبه (22 تیر) برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نشست‌های «عصر روشن»، این نشست به‌ بهانه‌ انتشار کتاب «از دیر و دور و اکنون» درباره‌ فرهاد عابدینی و فعالیت‌های او برگزار می‌شود.

در این جلسه مفتون امینی، علیرضا طبایی، بنفشه حجازی، اسدالله امرایی، پوران کاوه، پونه ندائی و علیرضا بهرامی حضور دارند و در این زمینه سخن خواهند گفت.

فرهاد عابدینی، شاعر و منتقد ادبی، متولد 1321، از شاعرانی است که در اوایل دهه 40 سرودن شعر را آغاز کرد.

او علاوه بر سرایش شعر در نقد و تحلیل ادبی نیز دستی دارد و آثاری در زمینه تفسیر و تحلیل شعر و شاعران معاصر منتشر کرده است. عناصری مانند انزوا و تنهایی در آثار وی همسو با اضطراب‌های دهه 40 و 50 است. همچنین نزدیکی و قرابت شعر او با شعر مهدی اخوان‌ثالث و نادر نادرپور مشهود است.

گروه ادبی «شعر معاصر» از نیمه نخست دهه 70 با گرایش‌های متفاوت نوگرایان و سنت‌گرایان به همت فرهاد عابدینی به صورت مرتب برگزار می‌شود.

«کوچ پرنده‌ها»، «آوردگاه»، «صدای سبز بلوط»، «چهل تاقه ابریشم»، «باران خاطره»، «پل عبور من»، «پژواک سرودن»، «لحظه‌های بی‌تابی» و «رد آبی» از جمله آثار منتشر شده عابدینی هستند.

کتاب «از دیر و دور و اکنون» (درباره فرهاد عابدینی، نقد، نظر، گفت‌و‌گو) در 224 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت هفت هزار تومان از سوی نشر امرود، زمستان گذشته منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نشست «عصری با فرهاد عابدینی» با حضور جمعی از اهالی ادبیات و خوانش شعرهایی توسط عابدینی، پنجشنبه (22 تیر) از ساعت 16 در کتابسرای روشن واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع مفتح، برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط