سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
حوزه هنری پروژه «مجموعه‌های کودکانه» را آغاز کرد

پروژه‌ای با نام «مجموعه‌های کودکانه» با همکاری ۷۵ نویسنده در بخش کودک و نوجوان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد. قرار است در طول انجام این طرح هر نویسنده بین ۵ تا ۱۰ کتاب برای کودکان به نگارش درآورد.-

عزت‌الله الوندی نویسنده، ناظر و مسوول پروژه «مجموعه‌های کودکانه» حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ درباره این طرح عنوان كرد: در این طرح با ۷۵ نویسنده کودک و نوجوان به توافق رسیده‌ایم و قرار است که هر یک از نویسندگان بین پنج تا ۱۰ کتاب برای کودکان بنویسند.

وی افزود: مفاهیم این کتاب‌ها قرار است از گروه سنی الف تا ج، یعنی دانش‌آموزان مقطع دبستان را شامل شوند و داستان‌هایی پیوسته باشند. تاکنون ۶۳ داستان از این مجموعه آماده‌سازی شده است که در آینده‌ای نزدیک به دست انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

الوندی ادامه داد: از  نویسندگانی که تاکنون آثار خود را به ما تحویل داده‌اند می‌توان زهره پری‌رخ،‌ رودابه حمزه‌ای، مهری ماهوتی، فریبا کلهر،‌ هدی حدادی، غلامرضا بکتاش، کمال شفیعی و لاله جعفری را نام برد. در این مجموعه قرار است نویسندگان آثار خود را به شورا تحویل دهند و در صورت پذیرش این کتاب‌ها برای چاپ آماده سازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: این کتاب‌ها پیوسته و  در زمینه شعر و  داستان هستند. با وجود این‌که نویسندگان متعددی در این مجموعه فعالند اما پیوستگی داستان‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این طرح رعایت می‌شود. این داستان‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند. شخصیت، ساختار یکسان و مکان و زمان در برخی از این داستان‌ها ثابت‌اند.

ناظر طرح مجموعه‌های کودکانه افزود: یکی از مجموعه‌هایی که تاکنون برای چاپ آماده شده است «قصه‌هایی از یک زرافه» است که زهره پری‌رخ آن را نگاشته است.

الوندی در پایان گفت: چندین طرح همزمان برای کودکان و نوجوانان در حال پیگیری است و این پروژه‌ها هم اکنون به مراحل میانی خود نزدیک می‌شوند و به زودی کتاب‌هایی این طرح‌ها چاپ و وارد بازار می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها