شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
دعا در فرهنگ اهل بیت (ع) از نمار شب افضل است

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم رونمایی از شش عنوان کتاب بنیاد فرهنگی-هنری امام رضا (ع) گفت: دعا نقش مهمی در فرهنگ شیعه دارد. هدف و غایت نماز نیز دعاست. اهمیت و فیض دعا حتی از نماز و تلاوت قرآن بالاتر است. دعا در فرهنگ اهل بیت (ع) از نماز شب افضل است. اهل بیت (ع) بر هیچ امری مانند دعا تاکید نمی کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، این مراسم امروز (شنبه 14 اردیبهشت) با حضور دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر محمد مهدی فداکار، معاون اداری-مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر یحیی طالبیان، رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و سیدجواد جعفری،مدیر انتشارات بنیاد فرهنگی-هنری امام رضا (ع) در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی با بیان اهمیت دعا در سیره اهل بیت (ع) عنوان کرد: بهترین راه حل در هنگام بروز شداید و مشکلات دنیای اسلام را خود اهل بیت (ع) به ما نشان داده‌اند و راهکار آن هم مناجات با خداست. متاسفانه آن‌طور که باید و شاید از فواید و معجزات دعا بهره نمی‌بریم. 

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه امام صادق (ع) درباره رونمایی از کتاب «صحیفه رضویه جامعه» بیان کرد: در این کتاب 62 دعا از امام رضا (ع) به شکل زیبایی جمع‌آوری و تدوین شده است. این کار باید یک هزار و 200 سال پیش برای زائران امام رضا (ع) انجام می‌شد تا ببینند خود امام رضا (ع) چگونه با خدا مناجات می‌کرد. امیدوارم با مطالعه اینچنین آثاری همه بتوانیم در راه احیای امر اهل بیت (ع) که دعاست، تلاش و حرکت کنیم و از این چشمه های زلال معرفت نهایت بهره را ببریم. 

وی در ادامه نحوه عملکرد بنیاد فرهنگی-هنری امام رضا (ع) را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از کارهای خوبی که در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) انجام شده، جهت گرفتن کارهای جشنواره به سمت کارهای پژوهشی و ماندگار است. 

در این مراسم همچنین دکتر محمد مهدی فداکار، معاون اداری-مالی وزارت ارشاد در معرفی شش کتاب جدیدی که در این مراسم رونمایی می‌شوند، اظهار داشت: مهم ترین کتابی که امروز در این مراسم رونمایی می‌شود، ترجمه کتاب ارزشمند «صحیفه رضویه جامعه» تالیف آیت‌الله سید محمدباقر ابطحی با ترجمه سید عدنان لاجوردی است که مجموعه 62 دعای نورانی امام رضا (ع) را دربر می‌گیرد. این کتاب قرار است در آینده به چهار زبان دیگر زنده دنیا نیز ترجمه شود. 

وی در ادامه یادآور شد: کتاب های «ترجمه عوالم العلوم، سیاست و حکومت در سیره امام رضا (ع)، جایگاه و تاثیر عفاف در تعاملات و ارتباطات، دو پیشوای ملل؛ ابراهیم (ع) و امام رضا (ع) و مجموعه مقالات برگزیده جشنواره» دیگر عناوینی اند که امروز رونمایی می شوند. 

دکتر فداکار در پایان عنوان کرد: تاکنون حدود 25 عنوان کتاب از سوی بنیاد فرهنگی-هنری امام رضا (ع) چاپ و منتشر شده است و امروز هم شش عنوان دیگر به این آمار افزوده می‌شود. کتاب «دانشنامه امام رضا (ع)» اثر ارزشمند دیگری است که کار تالیف آن آغاز شده است و امیدواریم تا دوره بعدی جشنواره امام رضا (ع) یک جلد از آن رونمایی شود. 

در پایان این مراسم توسط دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شش عنوان کتاب جدید بنیاد فرهنگی-هنری امام رضا (ع) در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در طبقه دوم شبستان رونمایی شد. 

بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت 92 در مصلی تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط