شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
«داستان‌هایی از عشق به خدا» به روایت صاحب‌هنر

کتاب «داستان‌هایی از عشق به خدا» تالیف مهدی صاحب‌هنر، بیانگر جلوه‌هایی از عشق و دلدادگی انسانهایی پاک سرشت به معشوق و معبود حقیقی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب که یکی جلدهای مجموعه پنج جلدی داستان‌هایی از رحمت خداست، 148 روایت و داستان که هر یک به گونه‌ای نشان از عشق به سرچشمه هستی دارد، بیان شده است.   

هدف از بیان حکایت‌ها، این است که خواننده با مطالعه و تفکر درباره آن‌ها لطف خدا و همچنین عشق به ذات حضرت احدیت را که پایه و اساس دین و سرچشمه ناب عرفان الهی است، در وجود خویش کشف و تقویت کند. 

اوج عشق و دلدادگی، شوریده دل، در آغوش حق، نماز تجسم عشق، داماد عاشق، دلداده خدا، در میدان شوق و عشق صادق، عنوان تعدادی از داستان‌هایی از عشق به محبوب است که در دل این کتاب جای گرفته‌اند. 

در حکایتی با عنوان «پاداش عاشقان» روایت این‌گونه شده است: «آنچه خداوند به داوود نبی (ع) وحی کرد چنین بود: ای داوود! یادم را برای یادآوران و بهشتم را برای فرمانبرداران و عشقم را برای مستاقان به پاداش آوردم. اما خودم ویژه عاشقانم هستم.»

همچنین در حکایتی دیگر با عنوان «مویی بی‌ارزش» چنین نوشته شده است: «عاشقی را دیدند که نخی مو را عطر افشانی کرده، در حریری پیچیده و آن را در پاکتی نهاده و همه جه با خود دارد. از او پرسیدند: این چیست که همه جا با خود داری؟ گفت: مویی بی‌قدر از محبوبی صاحب قدر است که از اویم جز این در دسترس نیست، لاجرم سخت عزیزش دارم.»

چاپ چهارم کتاب «داستان‌هایی از عشق به خدا» با شمارگان دو هزار نسخه، در 152 صفحه و به بهای سه هزار و 800 تومان از سوی انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط