شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱
شعرخوانی به مناسبت بزرگداشت عطار در بندرعباس

به همت انجمن شعر بندرعباس به مناسبت بزرگداشت عطار نيشابوری مراسم شعرخوانی در نگارخانه فرهنگسرای طوبای بندرعباس بيست و پنجم فروردين برگزار می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، «همايون اميرزاده» مديركل اين اداره، با اشاره به روز بزرگداشت عطار نيشابوری گفت: ايران اسلامی در زمينه ادبيات از پيشينه‌ای بسيار درخشان برخوردار است و شاعرانی همچون عطار نيشابوری، حافظ، سعدی، مولوی و ... نه تنها در ايران بلكه در جهان از شهرتی به‌سزا برخوردارند و ضروری است كه طی همايش‌های متعدد نسبت به معرفی بيشتر آنان به جهانيان بكوشيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تاسف از چپاول‌های فرهنگی كه توسط برخی از همسايگان صورت می‌گيرد، افزود: متاسفانه در سال‌های اخير شاهد بوده‌ايم برخی از كشورهای همجوار با تبليغات گسترده به داشته‌های عظيم فرهنگی ايران دست‌درازی كرده‌اند. لازم است با هوشياری كامل و برگزاری مراسم تخصصی و باشكوه نسبت به تثبيت داشته‌های خود اقدام كنيم.

به گزارش خبرنگار ایبنا، فردا روز بزرگداشت عطار نیشابوری است که بدین مناسبت مراسم مختلفی در اقصی نقاط کشور طی دو هفته گذشته برگزار شده است و برگزاری این مراسم تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت. برگزاری همایش «عطار به روایت شفیعی کدکنی» در شهر کتاب مرکزی و نشست «حکمت عطار»
در موسسه حکمت و فلسفه ایران در هفته گذشته و برپایی بزرگداشت عطار نیشابوری در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این هفته از جمله این مراسم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط