یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۸
كتابي مستقل از  موراکامی به نمایشگاه می‌آید

مجموعه‌ی «کجا ممکن است پیدایش کنم»، شامل پنج داستان کوتاه از هاروکی موراکامی، با ترجمه بزرگهمر شرف‌الدین در دست انتشار قرار دارد و در روزهای باقی مانده تا بیستمین نمایشگاه کتاب تهران، عرضه می‌شود. این اولین كتاب مستقل از این نویسنده‌ ژاپنی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین ترجمه فارسی از آثار هاروکی موراکامی، نویسنده‌ شناخته شده‌ ژاپنی، تحت عنوان «کجا ممکن است پیدایش کنم» در بیستمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

این مترجم در مورد گردآوری این اثر توضیح داد: تلاش کرده‌ام 5 داستان شبیه یکدیگر را که همگی روایت‌های تلخی از ماجراهای واقع‌گرایانه هستند، در کنار هم منتشر کنم.

وی موراکانی را نویسنده‌ای منتقد دانست و تصریح کرد: این نویسنده همواره تیغ انتقاد خود را به سمت زندگی کسالت‌آور در کلان شهر‌های مدرن و روابط نا‌مانوس انسانی در زندگی‌های ماشینی هدف رفته است و این 5 داستان گردآوری شده نیز از این قائده مستثنی نیستند.

شرف الدین این نویسنده را دارای قلمی استثنایی و ویژه توصیف کرد و ادامه داد: موراکامی به سبک ژورنالیستی داستان می‌نویسد و نوشته‌های او از دیالوگ‌های کوتاه و قاطع تشکیل شده‌اند که بدون منظور خاصی بیان می‌شوند، ولی در نهایت همین جملات به ظاهر بی‌منظور، فضای داستان را به وجود می‌آورند.

پنج داستان گرد‌آوری شده در این کتاب، مضامینی همچون بازگشت به اصالت انسان، مرگ و زندگی، جنایات ارتش ژاپن در چین و روابط انسانی را مورد توجه قرار می‌دهد.

موراکامی كه در سال جاری برای جایزه ادبی نوبل نامزد شده و تاکنون جوایز زیادی از جمله جایزه فرانس کافکا را به دست آورده است.

از این نویسنده‌ 58 ساله، تا به امروز‌ دوازده رمان بلند همانند «کافکا در ساحل»، «بعد از تاریکی»، «جنوب مرز، غروب خورشید» و ده‌ها داستان کوتاه به انتشار رسیده که این آثار در کشور‌های مختلف جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

مجموعه «کجا ممکن است پیدایش کنم» ، اولین اثر از هاروکی موراکامی است که تحت قالب یک کتاب مستقل در ایران انتشار می‌یابد.

این کتاب که هم‌اکنون آخرین مراحل انتشار را سپری می‌کند، توسط نشر چشمه به بازار نشر و بیستمین نمایشگاه کتاب تهران که از دوازهم اردیبهشت و به مدت ده روز دایر است، عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها