سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
آسیب شناسی تک فرزندی از دیدگاه اسلام

کتاب «آسیب شناسی تک فرزندی از دیدگاه اسلام و علوم اجتماعی» تالیف کریم دژبرار از سوی بوستان کتاب قم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «آسیب شناسی تک فرزندی از دیدگاه اسلام و علوم اجتماعی» به آسیب‌شناسی این موضوع در اسلام پرداخته است.
 
تک فرزندی که ارمغان تفکر فمینیستی و توطئه های سلطه جویان در بشریت است نه تنها از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست بلکه به شدت مورد ذمّ واقع شده و از دیدگاه علوم اجتماعی آسیب های غیر قابل جبران را برای فرد، خانواده و جامعه ایجاد خواهد کرد. از بعد روانی تک فرزندان افرادی گوشه گیر، منزوی، بی اراده، و زودرنج هستند توجه زیاد و حساسیت های مراقبتی از اساسی ترین موانع رشد شخصیت به شمار می‌آید.

خانواده  تک فرزند نیز در زمینه‌های مختلف، جسمی، عاطفی، روحی، اخلاقی و مدیریتی، دچار چالش های مختلفی می‌شوند. تک فرزندی که یکی از عوامل هسته ای کاهش جمعیت است در صورت شیوع می تواند بنیان جامعه را هدف قرار داده و در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی آسیب زا باشد. به عنوان نمونه از بین رفتن نسل، سالمندی جمعیت کاهش تولید، ضعف اقتدار، کاهش و نابودی یک امت و... ارمغان چنین پدیده شومی است.

کتاب «آسیب شناسی تک فرزندی از دیدگاه اسلام و علوم اجتماعی» در 160 صفحه و قیمت 12 هزار تومان از سوی بوستان کتاب قم منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها