یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
آغاز به کار دبیرخانه هفتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران در خرم‌آباد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تمام امکانات فرهنگی استان را برای انتخاب شهر خرم آباد به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران به کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، نخستین جلسه ستاد توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان با محوریت انتخاب خرم آباد به عنوان پایتخت کتاب ایران، روز شنبه دوم اسفندماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاون فرهنگی و مطبوعاتی، رییس گروه فرهنگی و مسئول روابط عمومی این اداره کل، ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری خرم آباد و نمایندگان استانداری لرستان، اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی و شورای اسلامی شهر خرم آباد در سالن جلسات شهید حیدریان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: انتخاب پایتخت کتاب در کشور از سال 1393 آغاز و تاکنون شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز در دوره‌های قبلی این عنوان را دریافت کرده و خرم آباد در سال گذشته در بین 20 کاندیدای نهایی پایتخت کتاب کشور در سال 1399 حضور داشت.

با توجه به شیوع موج جدید این بیماری در سطح کشور و استان، انتظار داریم هم استانی‌ها به خصوص در شهرستانهای وضعیت زرد، اهتمام بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در تجمعات گسترده و مراکز شلوغ و... بعمل آورند.

احمدحسین فتایی تصریح کرد: لرستان در حوزه تالیف و نشر کتاب از ظرفیت‌های خاصی برخوردار است و باید بکوشیم با فراهم کردن زمینه انتخاب خرم آباد به عنوان پایتخت کتاب ایران، اعتبارات و امتیازات این طرح را برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان و همچنین تقویت این ظرفیت‌ها کسب کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان سپس با اشاره به این نکته که تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان در موضوع کتاب باید در قالب این طرح یکپارچه شود، گفت: اگر به دنبال تغییر نگاه مسئولین کشوری به استان به خصوص در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه هستیم باید با همکاری و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی، فضای استان را به سمتی پیش ببریم که توجه مسئولین و متولیان امر در کشور به سمت لرستان جلب شود.

در بخش دیگری از این جلسه معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به تشریح برخی از اهداف کلی این طرح پرداخت و گفت: کمک به توسعه پایدار، فرهنگی و اجتماع محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی و تقویت برنامه ریزی و نگاه به آینده، کلی ترین اهداف طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

رضا نیازی افزود: برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات طراحی شده در قالب این طرح باید متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی بوده و تاثیرات مشهود و پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی داشته باشند. همچنین علاوه بر نوآورانه و خلاقانه بودن باید به گونه ای طراحی شوند که ظرفیت فضای مجازی را بتوان به خوبی بکار گرفت.

در ادامه نخستین جلسه ستاد توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان با محوریت انتخاب خرم آباد به عنوان پایتخت کتاب ایران، حاضران به ارائه نظرات و ظرفیت دستگاه‌های خود در اجرای بهتر این طرح پرداخته و مقرر شد پیشنهادات اعضای ستاد مکتوب و در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها