سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
برنده جایزه شعر شاپکات معرفی شد

مادلین دیل برنده جایزه شعر توماس شاپکات 2023 شد. این جایزه در سال 2003 به یاد توماس شاپکات، شاعر و نویسنده متولد کوئینزلند استرالیا، در این ایالت پایه‌گذاری شده و هر سال به اشعار منتشر نشده و کمتر دیده شده ساکنان این ایالت اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکز اند پابلیشینگ، انتشارات کوئینزلند پوتری اعلام کرد که مادلین دیل، شاعر جوان، برای کتاب منتشر نشده خود با عنوان «حاملان آب» برنده جایزه شعر توماس شاپکات 2023 شده است.
 
داوران درباره این اثر گفتند: «مادلین دیل اشعار غنی و متنوعی در مورد آب ارائه داده و نشان می‌دهد که چگونه این ماده حیاتی، به عنوان خون در رگ‌های اکوسیستم‌های ما عمل می‌کند. در عین حال، این اثر تخیلات، عاشقانه‌، تراژدی‌، تاریخ و اسطوره را نیز در خود جای داده است.»
 
جایزه شعر توماس شاپکات، بخشی از جوایز شعر کوئینزلند پوتری است. همزمان با اعلام برنده این جایزه، برندگان جوایز دیگری نیز اعلام و به برندگان اهدا شدند، از جمله جایزه 2 هزار دلاری شعر بومی اودگارو نونوکال که به آدام برانیگان تعلق گرفت. همچنین جایزه هزار دلاری وال والیس برای شعر منتشر نشده به جراد برون‌استروپ رسید. جایزه هزار دلاری XYZ برای نوآوری در کلام نیز به اسکات پاتریک میچل رسید.
 
برنده جایزه توماس شاپکات، جایزه 2 هزار دلاری دریافت می‌کند و با موسسه انتشاراتی کوئینزلند پوتری، قرارداد چاپ کتاب خواهد بست.
 
مادلین دیل، برنده امسال جایزه شعر توماس شاپکات، 27 ساله، متولد انگلستان و ساکن استرالیاست. اشعار او تاکنون در نشریاتی از جمله آن‌ایون فلور، پرشر گیج پرس، تاندیش ریویو، فید مگزین و وویس وورک منتشر شده است.
 
آنا جاکوبسون، لوک بس، گاوین یوآن گائو، جاناکا مالواتا و جراد برون‌استروپ از جمله برندگان سال‌های پیش این جایزه‌اند. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها