چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
هم‌اندیشی مجمع ناشران دفاع مقدس با کارشناس بین‌الملل با محور مقاومت

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس از جلسات هم‌اندیشی با محور مقاومت با صاحب‌نظران عرصه بین‌الملل در نمایشگاه کتاب خبر داد.

امیرشهریار امینیان، رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درخصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرا در نمایشگاه کتاب 1402 گفت: مجمع ناشران دفاع مقدس به صورت غرفه تجمیعی و غرفه‌ای که عمده فعالیت‌هایش در سال جدید حول امور فرهنگی نشر دفاع مقدس است در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارد که در دو بخش قابل تعریف است. یک بخش غرفه مجمع است که در آن مجموعه ای از نشست های فرهنگی برگزار می‌شود و مباحثی مثل مقدمات نخستین کنگره ملی ناشران دفاع مقدس مطرح می‌شود. دیدار با فرهیختگان مسئولین فرهنگی و افراد تاثیرگذار در حوزه فرهنگ دفاع مقدس به خصوص حوزه نشر برگزار می‌شود و علاوه بر آن کارنامه نشر سال ۱۴۰۱ در کنار کتاب‌هایی که مورد استقبال واقع شده یا جوایزی را کسب کردند، اینجا به نمایش گذاشته می‌شود. ضمن اینکه مخاطب می‌تواند از راهنمایی افرادی که اینجا هستند و خودشان از کارشناسان زبده هستند مثل آقای رحیم مخدومی و خانم معراجی‌پور که هر دو اثرشان مورد تقریظ رهبری قرار گرفته است- استفاده کنند و به عنوان راهنمای مخاطبان در این بخش حضور دارند.

وی افزود: این برنامه‌ها نه تنها مربوط به نشست‌های خود مجمع است بلکه ناشران دفاع مقدسی که علاقه‌مند باشند برنامه‌هایشان را در این فضا اجرا کنند می‌توانند برای برگزاری مراسم‌هایی اعم از رونمایی، جشن امضا، برنامه نقد و بررسی کتاب، از این فضا استفاده کنند و از امکانات پوشش خبری و رسانه‌ای و مستندسازی که در این غرفه فراهم شده بهره‌مند شوند.

امینیان خاطر نشان کرد: با ارتباط مستقیمی که با مخاطبان داریم تلاش داریم از گزارشی از فعالیت های مجمع در طی سال گذشته ارائه دهیم. همه این نشست‌ها محدود به غرفه مجمع نیست. یک بخشی از نشست ها در بخش کودک و نوجوان طراحی شده است. از جمله نشست‌هایی که به معرفی آثاری درباره مطالعه می‌پردازد و شاخص‌های مطالعه کتاب کودک را بررسی می‌کند. برخی نشست‌ها در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد از جمله نشستی با معرفی شاخص‌های کتاب خوب برای مطالعه و چند تا از برنامه‌هایی که مقدمه‌ای است بر مباحث نظری کنگره ناشران دفاع مقدس.

امینیان اظهار داشت: چند برنامه هم در سرای ملل برگزار خواهد شد که به خصوص در حوزه نهضت ترجمه و مسائل مربوط به آن. علاوه بر این مجمع در یک برنامه عمومی با محوریت جریان مقاومت حضور دارد ان شاءالله با همکاری سایر فعالان این حوزه به خصوص مجمع ناشران انقلاب اسلامی و بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب و سایر فعالانی که در این حوزه دارند کار می‌کنند، بتوانیم نشستی را با حضور فرهیختگان بین‌المللی حاضر در نمایشگاه با محوریت موضوع مقاومت برگزار کنیم که جزئیات این برنامه متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس در پایان گفت: مجمع با همکاری مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد برای کتاب دوستان اعضای کانون‌های فرهنگی اهال مساجد استان تهران بن‌هایی را تدارک دیده است که علاوه بر تخفیف‌های نمایشگاهی می‌توانند از این بن‌ها استفاده کنند. اعضای این کانون‌ها می‌توانند با مراجعه به غرفه تجمیعی که مجمع ناشران با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران در طبقه دوم شبستان تدارک دیده آثار دفاع مقدس ناشران را که در صحن شبستان به صورت یکجا ببینید و از طریق بن‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده است کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند. در حقیقت این غرفه فروش مستقیم ندارد و بر مبنای عرضه بن و تخفیف فعالیت می‌کند.
 
نمایشگاه کتاب 1402 با شعار «آینده خواندنی‌ست» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌ (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها