شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
نمایش اسناد، تمبر و کارت پستال‌های قدیمی در پست موزه زنجان

زنجان- مدیرکل پست استان زنجان گفت: اسناد خطی مربوط به قبل از انقلاب، مدرک معافیت پزشکی قدیمی، کارت پستال‎های قدیمی از جمله اسنادی است که در پست موزه زنجان موجود است.

جواد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به افتتاح پست موزه زنجان افزود: این پست موزه با هدف نمایش اسناد تاریخی و قدیمی، گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه‌ای از پاکت‌های تمبر، نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه‌ای از اقلام قدیمی موزه‌ای راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این پست موزه در طبقه اول اداره کل پست زنجان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: از جمله مواردی که در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته تمبرهایی است که از سال 1341 به یادگار مانده است.

رسولی ادامه داد: یک سری اسناد خطی قدیمی مربوط به قبل از انقلاب، مدرک معافیت پزشکی قدیمی، کارت پستال‎های قدیمی نیز از دیگر اسنادی است که در این موزه موجود است.

مدیرکل پست استان زنجان افزود: ویترین تمبر شهدا برای کنگره 3535 شهید، 98 موضوع تمبر شامل 400 یا 500 تمبر و 8 تمبر خارجی نیز شامل بخش تمبر پست موزه زنجان است.

وی با اشاره به اینکه یک سری لوازم و ابزارآلات قدیمی مثل رادیو لامپی، مهرهای مشتی، ترازو و دستگاه تایپ نیز در این پست موزه موجود است، اضافه کرد: البته به دنبال گردآوری اسناد بیشتری هستیم تا در این موزه منحصر به فرد به نمایشگاه گذاشته شود.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه پست‌موزه زنجان در طبقه اول اداره‌کل پست زنجان واقع در بلوار دارالقرآن، روزانه از ساعت 8 تا 13 برای بازدید عموم رایگان است، گفت: خوشبختانه در مدت زمانی که این پست موزه آغاز به کار کرده استقبال از آن خوب بوده و مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار گرفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها