دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کتاب داستان کودک در حوزه ائمه(ع) بسیار کم است/  کمک کیفی سوگواره «سلسله طلایی» به داستان کودک

قم- دبیر نخستین سوگواره سلسله طلایی با موضوع معرفی ابعاد شخصیتی حضرت اباعبدالله(ع) از تمدید مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا ۱۲ مردادماه جاری خبر داد و گفت: برگزاری سوگواره سلسله طلایی بهانه‌ای شده است تا تولیدات کیفی در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، علی سلطانی در نشست خبری فراخوان اولیه ارسال آثار به سوگواره طلایی که در گالری «بهفام» برگزار شد ضمن اشاره به تمدید این جشنواره تا ۱۲ مرداد 1402، گفت: جشنواره در سه بخش تصویرسازی، داستان‌نویسی گروه سنی الف و تایپوگرافی با موضوعیت زندگی امام حسین(ع) از بدو تولد تا شهادت برگزار خواهد شد.
 
سلطانی با بیان این که آثار منتخب بخش داستان جشنواره در پایان به صورت کتاب چاپ خواهد شد اظهار داشت:‌ متأسفانه کتاب داستان کودک استاندارد و خوب در حوزه ائمه اکنون بسیار کم است و برگزاری سوگواره سلسله طلایی بهانه‌ای شده است تا تولیدات کیفی در این زمینه داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: انتخاب اولیه آثار و اعلام‌ نتیجه اولیه آن ۱۶ تا ۱۸ مردادماه جاری است و در ۲۴ مرداد تا اواخر شهریور ماه نمایشگاه آثار برگزیده برگزار می‌شود و اختتامیه سوگواره نیز ۶ شهریور ماه خواهد بود.
 
دبیر نخستین سوگواره سلسله طلایی بیان کرد: کتاب های برگزیده جشنواره پس از چاپ در سال آینده در هیئات به صورت رایگان توزیع می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه هیئت داوران سوگواره جزو اساتید شناخته شده و تراز اول هر رشته هستند بیان کرد: ۴۰۰ میلیون تومان جایزه در سه بخش برای برگزیدگان توزیع خواهد شد.
 
دبیر نخستین سوگواره سلسله طلایی، افزود: نفرات برتر اول تا سوم بخش داستان‌نویسی جشنواره نیز ۲۰ ، ۱۵ و ۱۰ تومان جایزه دریافت می‌کنند.
 
سلطانی یادآور شد: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ اثر از ۷۵ هنرمند از حدود ۲۰ استان به دبیرخانه سوگواره رسیده است که تا پایان زمان تمدید فراخوان تعداد آثار رشد خواهد داشت.
 
محمدکاظم رضوانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست خبری گفت: این برنامه یکی از اولویت‌هایی است که در موضوع های مختلف برای ارشاد تعریف شده است و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری مد نظر این اداره کل است، از این روز از برگزاری سوگواره سلسله طلایی حمایت ویژه صورت گرفت. امید است این سلسله سوگواره در بخش‌های مختلف با موضوع‌های گوناگون همچون مهدویت، امام رضا(ع) و ائمه اطهار برگزار شود و خروجی آن تولید داستان های کودک باشد.
 
وی تأکید کرد: از موضوع‌های مورد توجه مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال غنا بخشیدن به کتاب‌های کودک با نگاه نرم و روان به داستان‌نویسی کودک بود، از این رو برگزاری سوگواره سلسله طلایی را باید به فال نیک گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها