پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
ارسال 300اثر به جشنواره منطقه‌ای شعر استاد محبت در کرمانشاه/نام فرهیختگان کرمانشاهی در سرتاسر ایران مطرح شود

کرمانشاه - مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه با بیان اینکه در این جشنواره نزدیک به ۳۰۰ اثر از استان‌های مختلف ارائه شد و مورد داوری قرار گرفته، گفت: نام استاد محبت و نام یکایک فرهیختگان و چهره‌‌های ماندگار کرمانشاهی باید در سراسر ایران مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمانشاه، محمدخیاط زنجانی ظهر روز پنجشنبه در اختامییه جشنواره شعر کودک و نوجوان استاد محبت که به صورت منطقه‌ای در محل آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد،گفت: جشنواره شعر و نخستین فراخوان اعطای نشان استاد محبت در دهم اردیبهشت، همزمان با هفته معلم و روز تولد استاد، آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه رسالت ما، تربیت کودکان و نوجوانانی است که  فردا به محبت‌ها تبدیل می‌شوند، افزود: بر این اساس یک فراخوان تعریف کرده‌ایم و نگاه ما بر این است که فراخوان باید گسترده‌تر از این باشد.
 
زنجانی ادامه داد: امسال بازده زمانی کمی برای اجرای این رویداد بزرگ داشتیم و به همین دلیل به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد و در این فراخوان هفت استان شامل کرمانشاه، کردستان، لرستان، مرکزی، قم، همدان و ایلام شرکت کردند.
 
این مسئول اضافه کرد: البته این اتفاق با همکاری و همراهی دستگاه‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش استان،حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری برگزار شده که کانون به‌عنوان دبیرخانه این رویداد و این نشان تعریف شده است.

زنجانی ابراز داشت: ما به دنبال این هستیم تا این اتفاق را در سال آینده به شکل ملی برگزار کنیم، قطعا نام استاد محبت و نام یکایک فرهیختگان و چهره‌‌های ماندگار کرمانشاهی جا دارد در سراسر ایران مطرح بشود و جایگاه پیدا کند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه با بیان اینکه در این جشنواره نزدیک به ۳۰۰ اثر از استان‌های مختلف ارائه شد و مورد داوری قرار گرفته، افزود: آثار متعددی در بخش نوجوان به دست رسیده و این اتفاق مهمی است که گمان می‌کنم یکی از دغدغه‌های استاد محبت توجه به این قشر عزیز و تاثیر گذار بوده است.

زنجانی اضافه کرد: همچنین در این رویداد به دنبال پیاده‌کردن برنامه‌های متنوعی در کانون هستیم که گروه‌های خاص با نیازهای خاص مثل ناشنوایان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، تا آنان هم از دریچه نگاه استاد محبت و از دریچه هنر و شعر بتوانند به زندگی نگاه دوباره‌ای داشته باشند.

زنجانی معتقد است، استاد محبت فقط یک شاعر نبود، وی آثار فاخری در حوزه کودک به یادگار گذاشته است و این پیام را می‌رساند که این شاعر دغدغه  تربیت و ارتباط با قشر نوجوان را همواره داشتند.

وی افزود: استاد محبت برای یکایک افرادی که می‌خواهند در حوزه شعر، ادب و اخلاق رشد پیدا کنند، اسوه بود، او برای ما یک هویت است و تلاش ما این است که این هویت را به نوجوانان و کودکان بیشتر معرفی کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه گفت:در همین رابطه به دنبال این هستیم مکان مناسبی را به نام این استاد نامگذاری کنیم و در این هفته که در واقع امروز اختتامییه جشنواره است، به‌نام هفته محبت نامگذاری شد و در سال آینده این رویداد و نشان ملی خواهد شد و در سطح ملی برگزار می‌شود.
 
در  ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: یکی از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش این است هویت ایرانی، اسلامی را در وجود دانش‌آموزان تقویت کنیم تا با این هویت‌بخشی به خودشان افتخار کنند.
سلمان محمدی افزود: بخشی از هویت ما همین بزرگان هستند و باید آن ها را به نسل جوان و نوجوان بشناسانیم، البته بزرگانی که در قید حیات هستند باید در قالب برنامه‌هایی شان،منزلت و جایگاه این بزرگواران حفظ و قدردانی بشود.

در پایان این مراسم با تقدیم هدایایی از برترین‌های جشنواره تقدیر شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها