دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
درس‌هاي تخصصي دفاع‌مقدس، متناسب با رشته‌هاي دانشگاهي ارايه مي‌شوند

رييس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس گفت: درس دو واحدي "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس"، پيش‌نياز درس دو واحدي اجباري است كه در آينده‌اي نزديك و متناسب با دروس تخصصي هر رشته، ارايه خواهد شد و محققان پژوهشگاه ‌علوم و معارف دفاع‌مقدس، در حال بازيابي، مطالعه و تدوين منابع درسي مرتبط با اين واحدها هستند./

احمد سوداگر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) از ارايه درس دو واحدي و اختياري "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس" در دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي ياد كرد و اظهار داشت: تاكنون بيش از 15هزار دانشجو در قالب 340 كلاس، با مباني 8 سال دفاع‌مقدس آشنا شده‌اند. اين درس، پيش‌نياز درس دو واحدي اجباري است كه در آينده‌اي نزديك و متناسب با دروس تخصصي هر رشته، ارايه خواهد شد.

وي ادامه داد: "آشنايي با دفاع حقوقي" و "آشنايي با علوم سياسي دفاعي" از جمله اين درس‌هاي تخصصي‌اند كه محققان پژوهشگاه ‌علوم و معارف دفاع‌مقدس، در حال بازيابي، مطالعه و تدوين منابع درسي مرتبط با اين واحدها هستند.

نويسنده كتاب "جنگ از نگاهي ديگر"‌ تاكيد كرد: در صد و پنجاه و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شدن دانشگاه‌ها، دستور ارايه درس دو واحدي "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس"، مصوب و آموزش آن از سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شد. اما هنوز همكاري لازم از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري در زمينه ارايه درس "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس" در دانشگاه‌هاي دولتي و توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس، بر قرار نشده است.

سوداگر در پايان از انتشار كتاب "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس ويژه دانشجويان" خبر داد و گفت: متن اين اثر در پايگاه اطلاع‌رساني پايداري به نشاني www.dsrc.ir قابل دسترسي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط