دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
قیصر امین پور شاعر شعرهای موفق نسل انقلاب بود

خوزستان- نویسنده و شاعر خوزستانی بر این باور است که درک در زبان اشعار قیصر امین پور مشهود است و انتظار مخاطبان امروز را از شعر درک کرد و یکی از شاعران برجسته شعرهای موفق نسل انقلاب بود.

حمید رضا اکبری (شروه) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه در دفتر شعر جوان افتخار شاگردی قیصر امین پور را داشتم، اظهار کرد: در شعرهای قیصر ویژگی‌های بلاغی و سبکی کلاسیک و همچنین شعر نیمایی را می‌بینیم که برجستگی خاص خود را دارد.

اکبری نوآوری در بلاغت را از ابزار مهم شعر قیصر برشمرد و گفت: درک در زبان شعرهای قیصر بسیار مشهود است و انتظار مخاطبان امروز از شعر را درک کرده بودو و علاوه بر شاعر زمانه خود، شاعر شعرهای موفق نسل انقلاب بود.

این پژوهشگرخوزستانی بیان کرد: در جامعه ادبی امروز امین پور را به خاطر ویژگی‌های شعری‌اش می‌شناسند و اغلب شعرهایش که بر سر زبان‌ها جاری است، شعرهایی هستند که ابعاد اجتماعی و عاشاشقانه دارند.

مؤلف «شیخ سنگر» ادامه داد: قیصر در نیمه دوم دهۀ ۶۰ توانست به ثبات اندیشه زبان در اشعارش برسد و همچنین در حوزه ادبیات کودک خوش درخشید و دو کتاب شعر کودکانه «به قول پرستو» و «مثل چشمه مثل رود» را به حوزه ادبیات کودک تقدیم کرد.

اکبری دقت و نکته‌پردازی قیصر در شعر را از دیگر برتری شعر قیصر دانست و افزود: در شعرهای امین پور دقت خاصی است که سبب نکته‌پردازی شاعر شده اما نکته‌پردازی او به گونه‌ای است که از واقعیت دور نشده است و زبان قیصر ضمن سادگی روان است و با زبان امروزی با مخاطب خود سخن گفته است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های شعر امین پور را گوناگونی موضوعات شعری بر شمرد و اضافه کرد: موضوعات برگزیده این شاعر به همه مردم تعلق داشت و همین عامل برخورداری وی را از یک ذهنیت فاخر و درخشان نشان می‌دهد. و شاعری برای همه دوران‌ها و اشعارش همیشه بر زبان‌ها ساری است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قوامی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    عالی بود👏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها