دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
محور اصلی حکمرانی اسلامی «مردم» هستند

ایلام-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اولین همایش حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی گفت: محور اصلی حکمرانی اسلامی، «مردم» هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی تبار در آئین اختتامیه اولین همایش حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی گفت: محور اصلی حکمرانی اسلامی، «مردم» هستند.

وی ادامه داد: مانند نظام‌های دموکراتیک دنیا، در حکمرانی اسلامی نیز نقش مردم به عنوان محور اصلی مورد توجه است و در حوزه قانونگذاری و اجرای قانون اهمیت بنیادین دارد.

وی افزود: تفاوت نظام‌های دموکراتیک غربی با حکمرانی اسلامی این است که آنها هرجا بخواهند و بتوانند خلاف آن اصول و بر ضد مردم عمل می‌کنند، اما قوانین موضوعه در جوامع اسلامی باید با موازین شرعی تطبیق داده شود.

امام جمعه ایلام گفت: نقشی که در حکمرانی اسلامی کارگزاران در رابطه با اجرای قانون دارند اگر بتوانیم آن را خوب معرفی کنیم، در دنیا انقلابی در حوزه نظری و عملی ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: از دیدگاه امام رضا (ع) یک حکمران باید در گفتار صداقت، در رفتار عدالت و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند که این سه موضوع شالوده حکمرانی است که اگر در جهان به آن عمل شود، شاهد نسل‌کشی‌ها و قتل عام هایی چون کشتار مردم مظلوم غزه نخواهیم بود.

دکتر کریمی‌تبار گفت: اگر به این سه مؤلفه در کشور و در سیاست داخلی عمل شود دیگر عملکرد بد کارگزاران به پای دین نوشته نخواهد شد.

وی گفت: باید تفاوت‌های حکمرانی اسلامی و حکمرانی غربی برای تشنگان معنویت و عدالت باید بیان شود.

وی افزود: در غرب تمام تلاش برای دنیای انساهاست اما در حکمرانی اسلامی، هم توجه به معاش و هم توجه به معاد است یعنی حکمران هم در برابر دنیا و هم در برابر عقبای مردم مسئولیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها