پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام

ایلام - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با هدف توسعه همکاری‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی با مدیرکل دیوان محاسبات استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با هدف توسعه همکاری‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بررسی وضعیت سهم نیم‌درصد درآمد کتابخانه‌های عمومی، با رضا اسدزاده، مدیرکل جدید دیوان محاسبات ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

حیدری ضمن تبریک انتصاب اسدزاده بعنوان مدیریت جدید دیوان محاسبات استان و قدردانی از حمایت سالیان گذشته این اداره‌کل از اقدامات فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به معرفی جامعی از مجموعه کتابخانه‌های استان پرداخت و به وضعیت وصول سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری های استان در سال های گذشته تا به امروز اشاره کرد.

وی اظهار داشت: منبع مالی کتابخانه‌های عمومی از جمله سهم نیم‌درصد از درآمد شهرداری‌ها، قابل اتکا نیست و کمک‌های دولتی به عنوان دومین منبع اصلی درآمدی کتابخانه‌ها، به دلیل رقم پایین آنها، جوابگوی نیاز مالی این مراکز نیست.

وی در ادامه افزود: در استان ایلام تعداد ۵۶ باب کتابخانه عمومی نهادی وجود دارد که هزینه‌های جاری و نگهداری این ساختمان‌ها به راحتی تأمین نمی‌شود و سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری بسیاری از مشکلات کتابخانه ها را حل می‌کند که شهرداری‌های استان حقوق قانونی کتابخانه‌های عمومی، علی‌رغم مفاد تبصره الحاقی به ماده ۶ قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را به طور کامل پرداخت نمی‌کنند.

حیدری ادامه داد: کتابخانه مرکزی ایلام به دلیل عدم طراحی استاندارد و ناکارآمدی بخش‌های مختلفی از آن پاسخگوی نیازهای قشر فرهنگی استان نیست که طی بررسی میدانی از این کتابخانه از طریق کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح بازسازی آن در دست تدوین است.

در این دیدار رضا اسدزاده، مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان گفت: اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه بر کسی پوشیده نیست و نباید کسی در راه توسعه این مهم خودداری کند. مسئولین شهرداری‌ها باید نگاه جامع‌تری نسبت به این موضوع و حمایت از توسعه فرهنگ مطالعه داشته باشند.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام

اسدزاده بیان کرد: پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی یکی از راه‌های خدمت به فرهنگ جامعه و ترویج کتابخوانی است، لذا شهرداری‌ها باید در این امر کوتاهی نکنند.

مدیرکل دیوان محاسبات در پایان گفت: دیوان محاسبات و کارشناسان ما در راه حمایت از توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با تمام توان حامی و همراه کتابخانه های عمومی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها