سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
قصه‌گویی میراث ماندگار و فرهنگی پیشینیان است

ایلام- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: قصه‌گویی، میراث ماندگار و فرهنگی اجداد و پیشینیان ماست که باید در حفظ و پاسداشت آن برای انتقال مفاهیم تربیتی، هویتی، معنوی و اجتماعی به نسل نو تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، فاطمه رستگار، گفت: قصه‌گویی میراث ماندگار و فرهنگی اجداد و پیشینیان ماست که باید در حفظ و پاسداشت آن برای انتقال مفاهیم تربیتی، هویتی، معنوی و اجتماعی به نسل نو تلاش کنیم.

رستگار با اشاره به اهمیت قصه و قصه‌گویی خاطر نشان کرد: قصه‌گویی به صورت ذاتی و درونی، جذابیت‌های زیادی دارد و باعث مهرورزی و صمیمیت میان افراد جامعه و مخاطبان قصه‌گویی می‌شود.

وی ادامه داد: قصه‌ها تخیل بچه‌ها را پرورش می‌دهند و همچنین پر از مضامین و مفاهیمی است که در پرورش روان و ذهن مخاطب تاثیر تربیتی زیاد دارد. موضوعات و مفاهیمی مثل صلح، دوستی، ایمان و توکل، احترام به خانواده و…که در شکل‌گیری شخصیتی بچه ها و گرمی کانون خانواده ها و سلامت جامعه موثر است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی می‌تواند به عنوان یک رویداد فرهنگی موثر واقع شود تا جامعه به یاد گذشته‌اش بیفتد و همان عادت‌های پسندیده گذشته رواج پیدا کند.

مدیرکل کانون استان ایلام ادامه داد: قصه‌گویی، هنر آگاهی‌بخشی و همدلی است که دارای ظرفیت گسترده‌ای در حوزه فرهنگی و تربیتی می‌باشد و می‌تواند امید اجتماعی، نشاط و شادمانی، معنویت و دینداری، باورمندی و مهرورزی را به عنوان میراثی ماندگار برای همه کودکان و نوجوانان رقم زند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: جشنواره قصه‌گویی، بهترین دستاورد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که باید برای حفظ این دستاورد و رویداد ارزشمند فرهنگی که مزین به ثبت ملی هم هست، با برنامه‌ریزی بلندمدت و کارشناسی شده هم چنان چراغ آن را پرفروغ نگه داشت.

رستگار گفت: استان ایلام، به عنوان یکی از تلاشگران خوش‌سابقه در اشاعه و معرفی این هنر ایرانی و اسلامی به جوامع مختلف هدف، سالیان متمادی است که حرفی برای گفتن داشته و در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی خوش درخشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها