سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کتاب عنصر بی بدیل برای رشد و تعالی انسان است

اردبیل- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: کتاب عنصری بی بدیل برای رشد و تعالی انسان بوده و هیچ چیزی جای آن را نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، حجت الاسلام حسین علیه، در بازدید از کتابخانه عمومی استان در جمع کتابداران و مسئولان فرهنگی اظهار کرد: شعار سی و یکمین دوره هفته کتاب با عنوان «آینده خوانی است» دارای معنا و مفهوم بسیار غنی است و تحقق شعار نیازمند تدبیر فرهنگی است.

وی با بیان اینکه انسان‌های اهل کتاب و مطالعه اهل تحلیل و تبیین هستند، تصریح کرد: در شرایطی که فضای مجازی قدرت تحلیل را از افراد گرفته و اطلاعات را بصورت ناقص و پاراگرافی ارائه می‌دهد، مطالعه کتاب می‌تواند در مقابل این حجم از اطلاعات ناقص و گاهی دروغ، استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل ارائه دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان افزود: ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات به غفلت از کتاب، کتابخوانی و مطالعه برمی‌گردد و همین مسئله موجب شده تا اطلاعات و فهم مسائل در جامعه به سواد مجازی محدود شود.

حجت‌الاسلام علیه ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان ادامه داد: به برکت انقلاب و تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اقدامات ارزشمندی انجام شده است اما در بحث ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه جای کار بسیاری وجود دارد.

در این دیدار جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز با بیان اینکه فضای مجازی فضایی سنگین و تربیت نسل جدید با اطلاعات ناقص سخت است، عنوان کرد: کتاب دروازه‌ای به سوی دانش است و ضروری است تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها با اتحاد و حرکت منسجم و با استفاده از این ظرفیت به دنبال تربیت نسلی انقلابی و فرهیخته باشند.

وی بیان کرد: یک دستگاه و نهاد فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی موثر عمل کند از اینرو همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های فرهنگی در تحقق اهداف مهم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه اردبیل با تاکید بر ترویج همگانی کردن مطالعه در جامعه افزود: برنامه‌ریزی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه باید براساس مطالعه کتاب‌های تاثیرگذار و تعالی بخش استوار باشد.

فرماندهان معاونت‌های فرهنگی آن مجموعه در ادامه از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی بازدید کردند و فرا رسیدن هفته کتاب را به کتابداران زحمتکش تبریک گفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها