سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
ارسال ۷۲ کتاب برای داوری به خانه کتاب و ادبیات ایران برای انتخاب کتاب  خراسان شمالی

خراسان شمالی- دبیر چهارمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان شمالی گفت: بعد از دسته‌بندی کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۲ کتاب برای داوری به خانه کتاب و ادبیات ایران ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، منیژه درتومیان دبیر چهارمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان شمالی صبح سه‌شنبه در آئین پایانی هفته کتاب‌وکتابخوانی بیان کرد: بعد از تشکیل جلسات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری چهارمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان شمالی دبیر جشنواره منصوب و دبیرخانه این رویداد بزرگ فرهنگی تشکیل شد.

وی اظهار کرد: دبیرخانه این رویداد فرهنگی با هدف ایجاد رقابت سازنده و سالم در بین اهالی قلم و اندیشه و حمایت از مترجمین، مولفین، نشران و مصححین توانمند و زبده استان آثار را جمع‌آوری کرد.

وی افزود: در مرحله اول همه آثاری که به دبی خانه ارسال شده بودند حداقل یک رای را کسب و به مرحله بعد راه یافتند.

درتومیان خاطرنشان کرد: کتاب‌ها در مرحله بعد توسط دو داور ارزیابی و آثاری که از ۱۰۰ امتیاز کامل ۷۰ امتیاز را کسب کرده بودند به مرحله نهایی راه یافتند.

وی تاکید کرد: در مرحله نهایی و در نشست مشترک داوران، آثار مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفت و کتاب‌هایی که بین ۸۰ تا ۱۰۰ امتیاز را کسب کرده بودند به عنوان کتاب های برگزیده انتخاب شدند.

درتومیان تصریح کرد: کتاب‌هایی که امتیاز آن‌ها از ۸۰ امتیاز کمتر بوده به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

وی با اشاره به معیارهای داور آثار گفت: بدیع بودن موضوع کتاب، رعایت استانداردها در ساختار، رعایت اصول نگارشی و دستور زبان، رعایت استانداردها و بسیاری از معیارهای دیگر دلیل انتخاب آثار برگزیده بوده است.

درتومیان در پایان اظهار کرد: انتشاراتو بیژن‌یورد بیشترین کتاب‌های شرکت داده شده در این رویداد فرهنگی را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه هفته کتاب در استان خراسان شمالی با شعار «آینده خواندنی است» با حضور ۲۵ ناشر و کتابفروش بومی با پنج هزار عنوان و ۱۰۰ هزار جلد کتاب برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها