چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کانون پرورش فکری چراغ قصه‌گویی را در ایران روشن نگه داشته است

ایلام- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام و داور و مدرس قصه‌گویی گفت: کانون پرورش فکری، با برگزاری مداوم و بی‌وقفه جشنواره قصه‌گویی، توانسته به عنوان نهاد متولی این هنر ایرانی، چراغ قصه‌گویی را در سطح ایران همچنان روشن و پر فروغ نگه دارد.

ملوک هاشمی، معاون فرهنگی کانون استان ایلام و داور و مدرس قصه‌گویی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با برگزاری مداوم و بی‌وقفه جشنواره قصه‌گویی توانسته به عنوان نهاد متولی این هنر ایرانی، چراغ قصه‌گویی را در سطح ایران همچنان روشن و پر فروغ نگه دارد.

وی با اشاره به حضورش از نخستین جشنواره قصه‌گویی در سال ۱۳۷۷ به دبیری مصطفی رحماندوست تاکنون هر سال به عنوان قصه‌گو، قصه‌پژوه، داور، مدرس و دبیر جشنواره فعالیت داشته، گفت: خوشبختانه در جریان برگزاری بیست و پنج دوره جشنواره قصه‌گویی، شاهد روندی رو به تکامل و رشد در ابعاد مختلف این هنر ایرانی هستیم و جشنواره قصه‌گویی هر سال با رویکردی خلاق و تازه و توجه به جامعه هدف؛ مسیری به سمت پویایی طی کرده است.

مولف کتاب «تاثیر قصه‌گویی بر هوش هیجانی نوجوانان» گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تربیت مربیان و اعضای قصه‌گو، برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه، فعالیت بخش علمی جشنواره و برگزاری دوره‌های مختلف و متعدد آموزشی برای مربیان تلاش داشته ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قصه‌گویی در مجموعه را به فعلیت و پویایی و جریان‌سازی در بیاورد و این امر موجب رونق و بالندگی قصه و قصه‌گویی شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه مرکزی این جشنواره با بهره‌گیری از دانش گروهی مربیان و کارشناسان، تجارب فردی قصه‌گویان و نمونه آثار دریافتی از قصه‌گویان توانمند و خلاق، برای معرفی حداکثری این جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی اقدامات مناسب و کاربردی انجام داده است.

وی در پایان گفت: به عنوان قصه‌گوی کانونی مراقب شعله قصه‌گویی در کانون باشیم و با ترویج و توسعه آن، بر رونق و اعتبارش بیفزاییم و با تربیت مربیان و اعضای قصه‌گو جاودانگی و استمرار همیشگی آن را سبب شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها