چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
اجرای ۶۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان البرز

البرز - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: در هفته کتاب امسال بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های استان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، علی معدنی‌پور اظهار کرد: در هفته کتاب امسال بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی از قبیل نشست‌های کتابخوان، جلسات مطالعاتی و قصه‌گویی، بازدید مدارس از کتابخانه‌ها، مسابقات نویسندگی و کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های استان اجرا شد.

افزایش تعداد کتابخانه‌های سیار در استان البرز

وی با این عنوان که پیگیری‌ها برای افزایش تعداد کتابخانه‌های سیار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ساخت کتابخانه در برخی شهرهای استان در حال انجام است، گفت: در استان البرز ۷۳ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی با بیش از ۸۶ هزار عضو فعال وجود دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز به نقش کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی کتابخانه‌های عمومی از تصویر گذشته خود به عنوان محلی صرفاً برای امانت کتاب و سالن مطالعه فاصله گرفته و به یک مرکز فرهنگی - اجتماعی تبدیل شده‌اند.

معدنی‌پور همچنین افزود: کتابخانه‌ها در بسیاری از مناطق روستایی و یا محلات کم برخوردار شهری به عنوان تنها مرکز فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هم افزایی و تعامل با نهادهای فرهنگی در برگزاری برنامه‌های متنوع برای سنین مختلف نقطه عطف برنامه‌های هفته کتاب امسال بود.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری اولین کنگره کشوری در مسیر روح الله به‌مناسبت اولین سالگرد شهادت بسیجی مدافع امنیت شهید روح الله عجمیان، طرح کتابت قرآن توسط کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره اهدای کتاب، رونمایی از آثار نویسندگان بومی در تمامی شهرستان‌ها، برگزاری جشنواره «زیر سایه کتاب» با تمرکز بر روی مخاطب کودک و نوجوان، برپایی میز خدمت، ایستگاه‌های نقاشی، جمع‌خوانی، نشست‌های کتابخوان، لیگ کتاب باز، برگزاری جشن‌های مختلف در جهت تشویق و ترغیب شهروندان و دانش آموزان، اردوی جهادی خواندن در مناطق محروم روستایی، کاروان دانایی در روستاهای استان، نمایشگاه‌های کتاب در هفته کتاب برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها