پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
«اتاق علم» استان البرز راه‌اندازی شد/ استفاده از شیوه نوین مطالعه در کتابخانه

البرز - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به افتتاح اولین اتاق علم استان، گفت: هدف از راه اندازی این اتاق استفاده از شیوه نوین مطالعه در کتابخانه برای کودکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، علی معدنی پور در مراسم افتتاح اولین اتاق علم استان البرز که عصر چهارشنبه به میزبانی کتابخانه عمومی مقدس اردبیلی شهرستان فردیس برگزار شد، اظهار کرد: اتاق علم فضایی است که به دانش آموزان و نوجوانان در یادگیری مفاهیم علمی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اتاق علم کتابخانه مقدس اردبیلی در فضایی با زیربنای ۳۰ مترمربع و هزینه بیش از پنج میلیارد ریال راه اندازی شده است، گفت: کودکان و نوجوانان می توانند با کتاب علوم، جغرافیا، شیمی و فیزیک آشنا شوند و بعضی از موارد را از نزدیک لمس، مشاهده و آزمایش کنند.

«اتاق علم» استان البرز راه‌اندازی شد/ استفاده از شیوه نوین مطالعه در کتابخانه

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، هدف از راه اندازی این اتاق را استفاده از نحوه و شیوه نوین مطالعه در کتابخانه برای کودکان دانست و گفت: در این اتاق علم علاوه بر تسهیل در یادگیری، ایده پردازی و نوآوری، مهارت حل مسئله نیز در دانش آموزان افزایش خواهد یافت و در این فضا وجود استندهای لمسی که برای استفاده از آزمایشگاه‌های مجازی در فضای اتاق علم قرار داده شده که روند یادگیری را تسهیل خواهد کرد.

معدنی پور با اشاره به اینکه از دیگر تجهیزات موجود در این اتاق علم وجود مولاژها و کتاب‌های علمی است، گفت: در این اتاق از طریق کارشناسان ویژه و متخصص آموزش‌ها ارائه شده و معلمان نیز می‌تواند با این اتاق علم همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    خوندن کتاب فایده نداره مالیات کارخانه هارو کم کنید بخش تولید تشویق به صادرات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها