چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
کارگاه آموزشی تفکر انتقادی برای اعضای جوان کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد

ایلام- به همت کتابخانه مرکزی ایلام، کارگاه آموزشی تفکر انتقادی با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای اعضای جوان این کتابخانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، به همت کتابخانه مرکزی ایلام کارگاه آموزشی تفکر انتقادی، با حضور جمیل صادقی‌فر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای اعضا جوان این کتابخانه برگزار شد.

صادقی‌فر در این کارگاه بیان داشت: تفکر انتقادی به معنای توانایی تفکر به شکلی واضح و منطقی است. تفکر راجع به اینکه باید چه کاری در پیش گرفت یا چه باوری داشت در این فرایند شخص باید سیستم تفکری بازتابگر و مستقل را به کار بگیرد بدین ترتیب کسی که از مهارت تفکر انتقادی برخوردار باشد می تواند این کارها را به انجام برساند.

وی تصریح کرد: درک ارتباطات منطقی میان ایده‌های گوناگون، شناسایی، ساخت و ارزش سنجی مباحثات، شناسایی تناقض‌ها و اشتباهات رایج در منطق، حل مسئله سازمان یافته، شناسایی اهمیت و ارتباط ایده‌ها، وارسی برهان به کارگرفته شده در باورها و ارزش‌های خود شخص از مهارت های تفکر انتقادی است.

وی ادامه داد: تفکر انتقادی، ضامن پیشرفت زندگی اجتماعی و فردی هر انسان است و کسانی که از این مهارت برخوردارند افرادی موفق هستند و البته جامعه‌ای که دارای متفکران انتقادی بیشتری باشد، آن جامعه نیز موفق‌تر و توسعه یافته‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها