جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
نمایشنامه «جدال» رونمایی شد/ فراخوان رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه»

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران، هفته گذشته چندین گزارش، خبر و مصاحبه داشته که در این گزارش، گزیده‌ای از مهم‌ترین‌های این اخبار بازگو می‌شود.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): هفته گذشته چندین گزارش، خبر و مصاحبه در صفحه هنر ایبنا منتشر شد که در این گزارش، گزیده این اخبار از گفت‌وگو با هنرمندان و هنرپژوهان تا خبر انتشار کتاب‌های تازه در حوزه هنر گردآوری شده است.

معرفی داوران بخش کارتون و کاریکاتور شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر

میر عبدالحسینی دبیرکل جشنواره شانزدهم با صدور احکامی مجزا، احمد عربانی، سید مسعود شجاعی طباطبایی و بهرام عظیمی را به عنوان داوران بخش کارتون و کاریکاتور این رویداد هنری معرفی کرد.

پیش از این نیز بهمن عبدی به عنوان دبیر بخش کارتون و کاریکاتور شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شده بود.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی و با حضور چهره‌های شاخص هنرهای تجسمی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی پایتخت و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

صنعت کتاب به حوزه مد و فشن بی‌اعتنا است

مهرآرا مولوی مترجم کتاب «فشن شهر؛ تاوان فشن سریع آینده پوشاک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: من و خانم پلسنگی سالهای بسیاری است که در حوزه طراحی لباس فعالیت داریم، در این حوزه کتاب‌های چاپی بسیار اندک است. من نیز که در حوزه مد پایدار فعالیت می‌کنم، می‌بینم که در این حوزه تقریباً هیچ کتاب و منبع درستی در ایران وجود ندارد به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم کتابی با محوریت پایداری مد ترجمه کنیم.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

فراخوان رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه»

فراخوان رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه» در دو بخش طرح فیلمنامه بلند و کوتاه داستانی و به منظور زمینه‌سازی برای ساخت آثار ارزشمند در این حوزه برای شرکت در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، منتشر شد.

بر پایه این گزارش با توجه به شهادت مظلومانه نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان فلسطینی تا هفته اول آذرماه، در نتیجه حملات ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی و مقاومت و شجاعت کودکان و نوجوانان غزه در برابر دشمن، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های تخصصی سینمایی کشور در حوزه کودک و نوجوان، با هدف «اشاعه فرهنگ مقاومت» و «توجه به مظلومیت کودکان فلسطین» فراخوان رویداد فیلمنامه نویسی «کودکان غزه» را منتشر کرده است.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

فرهاد قائمیان مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شد

رئیس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حکمی فرهاد قائمیان را به عنوان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) منصوب کرد.

سیدمحمد هاشمی در حکم خود خطاب به فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون آورده است: «ازجمله وظایف محوله تعامل با جشنواره‌های مطرح ملی و بین‌المللی، تعامل صمیمانه با شورای سیاستگذاری و دبیران بخش‌های مختلف جشنواره طراحی و اجرای کمپین رسانه‌ای فراگیر است.

آیین پایانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا همزمان با میلاد امام مهربانی‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

آیین رونمایی کتاب «جدال» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «جدال» در عمارت آفرید برگزار شد. این کتاب به قلم احسان ناجی که توسط انتشارات طراحان تین به تازگی منتشر شده است و شامل دو نمایشنامه با عنوان‌های «جدال با خوابی بی‌انتها» و «جدال در سراشیبی محال» است که ناجی نمایشنامه اول را به زنده یاد شهرام عبدلی تقدیم کرده است و مراسم گرامیداشتی در حاشیه آیین رونمایی کتاب با حضور خانواده عبدلی برگزار شد. نویسنده کتاب، مدیر انتشارات طراحان تین و رامین پرچمی میهمان ویژه این مراسم، این تجلیل را انجام دادند. این مراسم که از ساعت ۱۵ در عمارت آفرید برگزار شد؛ میهمانان دیگری نیز داشت. مسعود جعفری فیلمبردار، پیمان ناجی نویسنده و کارگردان، بهزاد خاکی نژاد رییس انجمن مدرسان تئاتر بخشی دیگر از این میهمانان بودند. همچنین این مراسم بخش‌های مختلفی داشت که طی آن پس از خوش‌آمدگویی و صحبت‌های فرزانه پور مدیر انتشارات، قسمت‌هایی از هر دو نمایشنامه خوانش شد؛ در بخشی دیگر بهاره شیروانی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی از منظر روانشناسی و پوریا عبدی کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از منظر درام به بررسی مجموعه کتاب «جدال» پرداختند.‌

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

علم طراحی از سال ۱۹۶۰ تا امروز در این کتاب بررسی می‌شود

مهدی اصل فلاح مترجم کتاب «فرآیند طراحی؛ الگوها و مدل‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: بحث روش‌شناسی طراحی، موضوعی است که در علم دیزاین به شدت روی آن تأکید می‌شود. از سال‌ها قبل، من این کتاب را در دانشگاه تدریس می‌کردم و مباحث آن را با دانشجویان در میان می‌گذاشتم. حتی گاهی دانشجویان بخشی از این کتاب را ارائه می‌کردند. رفته رفته به این نتیجه رسیدیم که این کتاب می‌تواند ترجمه شود و حتی با به‌روزرسانی به یک منبع قوی تبدیل شود. سرانجام این اتفاقات باعث شد تا به این اثر برسیم که یک کتاب ترجمه_تألیف است.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

یادبود داریوش مهرجویی برگزار شد

به مناسبت چهلمین روز درگذشت داریوش مهرجویی یادبودی برای این فیلمساز جریان‌ساز در سینمای ایران توسط انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران برگزار شد.

در این برنامه که سه شنبه ۱۴ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل خانه سینمای شماره یک برگزار شد سینمای مهرجویی نقد و بررسی شد.

در این نشست جواد طوسی، احمد طالبی نژاد و مرتضی فرشباف به تحلیل سینمای مهرجویی پرداختند.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

رزم نوازان نیروهای مسلح در جشنواره ملی «ترنم فتح» می‌نوازند

آیین اختتامیه ششمین جشنواره «ترنم فتح» در استان تهران، ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور یگان‌های موزیک برتر نیروهای مسلح استان تهران در سالن همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
در این مراسم یگان‌های موزیک نیروهای مسلح مستقر در استان تهران با یکدیگر رقابت کرده و به اجرای برنامه می‌پردازند و در پایان هیئت داوران جشنواره پس از بررسی نهایی آثار، اسامی گروه‌های برتر را جهت شرکت در جشنواره کشوری اعلام خواهند کرد.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

سواستفاده از مالک برای جذب مخاطب

علیرضا خلیل‌زاده در یادداشتی نوشت: فصل دوم «زخم‌کاری» تمام شد اما به جز استفاده ابزاری از نام مالک، اثر دیگری از جواد عزتی نیست. در حالی‌که محمدحسین مهدویان کارگردان سریال نوید آمدنِ دوباره «زخم‌کاری» را با این عبارت داد: «مالک بلند شو!» اما هنوز مالک بلند نشده است.

استفاده ابزاری از مالک را مخاطبان زود دریافتند؛ چون لایک‌ها و دیس‌لایک‌های پایین هر قسمت این را نشان می‌دهد. مخاطبان در فصل اول هم «زخم‌کاری» را با جواد عزتی دنبال کردند.

از بی‌اعتنایی به حوزه مد و لباس تا بررسی علم طراحی در کتاب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها