سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» منتشر شد

کتاب واقعیت من نقاشی‌های من است نوشتهٔ فریداکالو و به مترجمی فاطمه فرجاد و الهام خضری گردآوری شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب واقعیت من نقاشی‌های من است نوشتهٔ فریداکالو و به مترجمی فاطمه فرجاد و الهام خضری گردآوری شده است. این کتاب در ۸۰ صفحه با ۵۰۰ نسخه در سال ۱۴۰۲ از انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی منتشر و وارد بازار کتاب شد.

کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» با موضوع نقاشی و زنان نقاش مکزیک به‌عنوان زنان موفق از فریداکالو گردآوری شده است. در این کتاب نویسنده سعی بر این داشته است که علاوه بر معرفی سبک و سیاق نقاشی‌هایش به زندگی‌نامه‌ای بپردازد که در مسیر زندگی طی کرده است.

فاطمه فرجاد و الهام خضری به‌عنوان مترجم در ابتدای این کتاب تأکید بر این داشته‌اند که فریداکالو به‌عنوان معدود هنرمندی است که هنر نقاشی را به‌عنوان استعداد خدادادی از بدو تولد نمی‌دانست.

فریداکالو نویسنده کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» دچار درد زدگی‌هایی است که در طی خواندن این کتاب و آشنایی با خودنگاره‌هایش می‌توان فهمید. همان‌طور که در جملهٔ معروف خود در قالب طنز تلخی می‌گوید: «من می‌کوشم که غم‌هایم را غرق کنم؛ اما کثافت‌ها یاد گرفته‌اند شنا کنند.»

کتاب «واقعیت من نقاشی‌های من است» کتابی است برای آشنایی آثار و حال و هوای فریداکالو در قالب نقاشی. این کتاب برای علاقه‌مندان به شناخت از آثار هنرمندان و زندگی‌نامه‌هایشان مناسب و قابل استفاده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • الینا IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    عالی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها