سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
بیش از ۴۰۰ جلد کتاب تخصصی به حوزه علمیه شهرستان ایوان اهدا شد

ایلام- معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بیش از ۴۰۰ جلد کتاب تخصصی به حوزه علمیه شهرستان ایوان اهدا شد.

منصور محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: در راستای تجهیز و روزآمد کردن کتابخانه حوزه علمیه شهرستان ایوان و تقویت منابع مطالعاتی مدرسان و طلاب، به این مرکز علمی و آموزشی کتاب‌های مناسب و تخصصی اهدا شد تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

وی گفت: شهرستان ایوان، ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های فرهنگ و ادبیات دارد و خوشبختانه تلاش های مناسبی در این شهرستان در حوزه ادبیات و فعالیت‌های کتاب محور انجام می شود.

محبی ادامه داد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان تمام قشرها و جوامع مختلف هدف، از سیاست‌های مستمر و هدفگذاری شده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام است که در طول سال انجام می گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: توجه به مخاطبان حوزوی و تقویت منابع مطالعاتی و خوانداری طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیه از برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و در طول سال روند ارسال و اهدای کتاب به حوزه های علمیه سراسر استان دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه‌های مهم و تاثیرگذار معرفتی و بصیرتی در جامعه باید به کتاب‌های روزآمد و کاربردی و مناسب مجهز شوند، از این رو در تلاشیم تا با اهدا و توزیع کتاب‌ها و منابع معتبر این مراکز علمی و معرفتی را به کتاب های مناسب تجهیز کنیم.

وی با اشاره به موضوع و محتوای کتاب‌های اهدایی ادامه داد: برای مخاطبان حوزه‌های علمیه، تلاش شده تا کتاب‌های علوم قرآنی، فلسفه اسلامی، کلامی، دینی و منطق، تجوید، علوم بلاغی، فقهی، تفاسیر و… از محل کتابسرای این اداره‌کل تهیه و اهدا و ارسال شود.

به گزارش ایبنا؛ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با برنامه‌ریزی هدفمند و شناسایی جوامع هدف در سراسر استان و با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار و محروم از فعالیت‌ها و محتوا و منابع مطالعاتی در طول سال، ده‌ها هزار جلد کتاب متناسب با مخاطبان و جوامع هدف اهدا و توزیع می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها