چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
اهدای کتاب نوجوان پارسیانی به کتابخانه عمومی/ نشست کتابخانه‌ای به مناسبت روز پدر در پارسیان

هرمزگان - اهدای کتاب نوجوان پارسیانی به کتابخانه عمومی، نشست کتابخانه‌ای به مناسبت روز پدر در پارسیان و... عناوین اخبار مهم حوزه کتاب شهرستان‌ پارسیان در غرب استان هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، پارسیان استان هرمزگان یکی از شهرستان های پرکار در حوزه کتاب است. بنابراین تلاش کردیم یک بسته ویژه خبری حوزه کتاب برای آن تدارک ببینیم.

اهدای کتاب نوجوان پارسیانی به کتابخانه عمومی

آریا کریمی عضو فعال کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) تعداد ۸ عنوان از کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به این کتابخانه اهدا کرد.

وی کتاب‌های من چه کاری بلدم، ملخ و مورچه ها، خدا همیشه اینجاست، کیسه دربسته، انفاق، وسایل حمل و نقل، ماشین و موتورسیکلت را با هدف اشاعه فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی به کتابخانه زادگاهش هدیه داد.

کریمی، ۹ ساله و دانش‌آموز مدرسه یاسر نصوری در شهرستان پارسیان غربی‌ترین نقطه هرمزگان در حدود ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس است.

نشست کتابخانه‌ای به مناسبت روز پدر در پارسیان

معرفی ۷ کتاب کودک با حضور اعضای فعال در کتابخانه نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان به مناسبت روز پدر انجام شد.

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان، از نشست کتابخوان کتابخانه‌ای در پارسیان خبر داد و گفت: ۷ عنوان کتاب در این نشست خوانش و معرفی شد.

حلیمه روشن زاده ادامه داد: کتاب بیدار شو بابا، نوشته مرضیه جوکار، توسط حلما کوثری و زهرا عبداللهی، معرفی شد. کتاب بابا چه فایده ای دارد، اثر سوفی بلیر را زهرا جمشیدی معرفی کرد. کتاب بوسه هایی برای بابا، نوشته فرانسس به کوشش سونیا تاجیک خوانش شد، کتاب بابا بزرگ سبز من، از آثار لین اسمیت به همت پریا صابری معرفی شد. کتاب مثل چشم‌های بابا، نوشته راضیه دهقان سلسامی، توسط هستی محمدی معرفی شد. کتاب وقتی بابا هست، اثر آزاده کامکار به همت مریم عرب زاده معرفی شد و کتاب پدربزرگ هم روزی جوان بود، نوشته جین ویلیس به کوشش مروه نظری معرفی شد.

وی همچنین در معرفی کتاب پدر، عشق و پسر گفت: این اثر نوشته سید مهدی شجاعی است که در آن فرازهایی از زندگی حضرت علی‌اکبر بن الحسین علیهم‌السلام به تصویر کشیده می‌شود. وقایع از زاویه‌ی اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می‌شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌مرّه مادر گرامی حضرت علی‌اکبر (ع) است.

روشن زاده در پایان ابراز داشت: خوانش شعر پدر باحضور نونهالان در کتابخانه و قصه گویی از کتاب بابا چه فایده ای دارد؟ نوشته سوفی بلیر، ترجمه شیرین صفایی مولوی، از انتشارات موسسه فرهنگی منادی تربیت، نیز معرفی شد.

دورهمی کودکان پارسیانی با محوریت کتاب ببر ستمکار

نشست دورهمی کودکان بر محوریت کتاب ببر ستمکار در کتابخانه شادروان نصرت ملایی به همت گروه انجمن فرهنگی دشتی و حلیمه روشن زاده کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان برگزار شد.

در دومین دورهمی کتابخوانی کودکان پارسیانی به انجمن فرهنگی دشتی، کودکان با اشتیاق، قصه‌ی ببر ستمکار نوشته‌ی ام شامبهاوی، ترجمه شیلا خداداد را خواندند و شنیدند و با تخیل زیبای خود، نقاشی کشیدند.

آموزش نقاشی کتاب محور به کودکان در کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان

مسئول کتابخانه نبی اکرم پارسیان از آموزش نقاشی کتاب محور به کودکان در کتابخانه نبی اکرم (ص) این شهرستان خبر داد.

حلیمه روشن زاده به خبرنگار ایبنا گفت: فعالیت‌های هنری سبب رشد حسی و اجتماعی در کودکان می‌شوند علی رغم اینکه برخی از کودکان به دلیل ترس از کثیف شدن، ناشناخته بودن مواد یا احساس ناتوانی، از شرکت در هر نوع کار هنری پرهیز می کنند.

وی ادامه داد: با تقویت روحیه اجتماعی و استفاده از فعالیت‌های ساده هنری به عنوان گام اول حرکت، می‌توان حس بی اعتمادی به خود را در کودک از بین برد. زیرا بسیاری از کودکان از گفت و گو درباره احساسات و عواطف شان پرهیز می کنند، اما در بیشتر موارد اطلاعاتی در رابطه با احساسات و اتفاقات پیرامون کودک، با کار هنری اش آشکار می‌شود.

این کتابدار افزود: لذت کارهای هنری به پدید آمدن روحیه اجتماعی می‌انجامد. به طور مثال، در فرآیند کار هنری، کودک به سبب لذتی که می‌برد، شروع به حرف زدن یا لبخند زدن می‌کند، اطمینان و اعتماد در کودک شکل می گیرد و خلاقیت او رشد می‌کند.

او اضافه کرد: می توان کودک را از راه فعالیت‌های هنری تشویق به ایجاد ارتباط کرد. به ویژه کودکانی که مشکلات گفتاری دارند، می‌توانند به کمک هنر، منظور خود را به مخاطب بفهمانند. فعالیت‌های هنری، کودکان را تشویق به حرف زدن و ابراز عقیده نیز می‌کنند.

مسئول کتابخانه نبی اکرم پارسیان ابراز داشت: بسیاری از کودکانی که در برابر هر پرسشی به دادن پاسخ های کوتاه بله و خیر بسنده می‌کنند، در فرآیند خلق یک اثر هنری می‌توانند در رابطه با طرح، مواد مورد نیاز، کار دوستان‌شان و موضوع های دیگر حرف بزنند.

روشن زاده همچنین در پایان گفت: فعالیت‌های هنری همچنین به کودک اعتماد به نفس و انگیزه برای خلاقیت می‌دهند. هنگام فعالیت‌های هنری گروهی، کودکان مهارت برقراری روابط اجتماعی را به گونه‌ای غیر مستقیم فرا می‌گیرند و با چگونگی تعامل، کمک به دیگران، مشارکت، پرهیز از خشونت و راه‌های حل مشکلات مختلف آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها