چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
جشنواره شعر فجر از اهرم‌های مؤثر بر ارتقای وضعیت ادبیات است

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر پیش‌کسوت و از داوران هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر گفت: هر اقدامی که نظام فرهنگی کشور به شکل‌های مختلف از جمله برپایی شب شعر، تدارک برنامه‌های متنوع نقد و بررسی آثار و مسابقه ها و جشنواره‌های گوناگون انجام دهد اهرم ارتقای وضعیت ادبیات است. برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر اگرچه اهرمی مؤثر است ولی به‌تنهایی برای ارتقای فرهنگ و ادبیات و سطح معرفت و اخلاق کافی نیست.

مصطفی محدثی خراسانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با تأکید بر ارتقای وضعیت کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر در این دوره نسبت به دوره‌های پیشین عنوان کرد: از کیفیت آثار ارسالی در این دوره راضی هستم. سال گذشته عضو هیئت علمی جشنواره شعر فجر بودم و در مقایسه سطح آثار این دوره با سال گذشته به این نتیجه رسیده‌ام که کیفیت کتاب‌های شعر ارتقا یافته است، این رشد را در تمام بخش‌های شعر بزرگسال یعنی کلاسیک، نو و محاوره شاهدیم و به همین دلیل در این دوره در تمام بخش‌های شعر بزرگسال برگزیده خواهیم داشت.

داور هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر تأکید کرد: هر اقدامی که نظام فرهنگی کشور به شکل‌های مختلف از جمله برپایی شب شعر، تدارک برنامه‌های متنوع نقد و بررسی آثار و مسابقه ها و جشنواره‌های گوناگون انجام دهد اهرم ارتقای وضعیت ادبیات است. برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر اگرچه اهرمی مؤثر است ولی به‌تنهایی برای ارتقای فرهنگ و ادبیات و سطح معرفت و اخلاق کافی نیست و باید برنامه‌ریزی جامع‌تری انجام شود. در این راستا یکی از بهترین راهکارها ارتقای سطح تولیت و مدیریت امور ادبیات و شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حد معاونت مستقل است.

وی همچنین گفت: برای معرفی و شناساندن ادبیات معاصر کشورمان در سطح جهانی جشنواره شعر فجر باید پیوست داشته باشد و با اختتامیه به پایان نرسد. برگزاری نشست‌های مشترک با حضور اهالی ادبیات ایران و کشورهای دیگر و ترجمه گسترده آثار برگزیده جشنواره می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها