شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
فراخوان دومین جشنواره شکوه شاهنامه برگزار منتشر شد

خراسان‌رضوی - فراخوان دومین جشنواره خوشنویسی «شکوه شاهنامه» با محوریت آفرینش محتوای فرهنگی و ادبی با محوریت خط نستعلیق و ابیات شاهنامه‌ فردوسی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، جشنواره خوشنویسی «شکوه شاهنامه» که اولین جشنواره تخصصی نستعلیق است شامل بخش‌هایی نظیر چلیپا، کتابت، سطر، قطعه و سیاه مشق است.

غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، سید حیدر موسوی، علی اشرف صندوق آبادی و رسول مرادی داوران دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه هستند.

جوایز نفرات اول تا سوم این جشنواره شامل تندیس جشنواره و سپاس‌نامه به ترتیب مبالغ ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی است.

همچنین به منظور قدرشناسی به ۵ نفر از بانوان خوشنویس برتر، به منظور شناسایی و تشویق خوشنویسان خردسال و نوجوان به سه نفر، هر کدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و سپاس نامه تقدیم خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال تصویر آثار، ۵ اسفند همزمان با سالروز پایان سرایش شاهنامه، اعلام نتایج راه‌یافتگان به جشنواره ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ و مهلت ارسال اصل آثار، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایبنا؛ برگزاری آیین پایانی این رویداد فرهنگی اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با هفته نکوداشت فردوسی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریا قلاعی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    درود و شبتان خوش و زیبا و پناه اهورامزدا و سپاس از برگزاری این رویداد هنری باشکوه شاهنامه فردوسی بزرگ/ من اکنون در سایت دیدم این فراخوان را سپاسمندم از اینکه بزرگواری بفرمایید تمدید کنید ارایه آثار و نام نویسی در این جشنواره را

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها