سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
انتشارات «پَر سُرخ» با ۳ کتاب سال جشنواره خلیج‌فارس به نمایشگاه می‌آید

هرمزگان - مدیر انتشارات «پَر سُرخ» گفت: این انتشارات با سه کتاب سال جشنواره خلیج‌فارس به نمایشگاه می‌آیئ.

ایرج اعتمادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از دست پُر انتشارات «پَر سُرخ» در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان گفت و افزود: با سه کتاب برگزیده سال جشنواره خلیج‌فارس به نمایشگاه می‌آیم.

وی ادامه داد: کتاب‌های رمان پسر ناخدا و آن تابستان و طنز ۱۴۰۰ از آثار خودم که برگزیده کتاب سال استان هرمزگان بوده‌اند را در این نمایشگاه عرضه می‌کنم.

این نویسنده قشموند اضافه کرد: با ۲۹ عنوان از تازه‌ترین آثار انتشارات «پَر سُرخ» میزبان مخاطبان و دوستداران کتاب خواهم بود و همچنین سه کتاب انگلیسی به نام‌های «تراژدی قاچاق انسان» (The Tragedy of Human Smuggling)، داستان کودک عامیانه بی‌بی‌بانو و نقد و بررسی کتاب پسر ناخدا در این نمایشگاه به فروش می‌رسد.

اعتمادی از رونمایی و جشن امضای کتاب «شناخت نامه ساز ایرانی عود در خلیج فارس و سواحل هرمزگان» اثر پژوهشی موسیقایی، حجت حاجی‌زاده از پژوهشگران هرمزگانی نیز خبر داد و گفت: خودم نیز در نمایشگاه حضور خواهم داشت و کسانی که در حوزه چاپ و نشر نیاز به مشاوره داشته باشند در خدمتشان خواهم بود.

این ناشر بومی با اذعان به چاپ آثار فاخر گفت: طی دو سال فعالیت در این حوزه، ۵۴ عنوان کتاب ارزشی توسط این انتشاراتی چاپ و منتشر شده است.

مدیر انتشارات «پَر سُرخ» در خصوص کتاب «تراژدی قاچاق انسان» هم گفت: این اثر، روایتی تمام عیار از تراژدی آوارگی انسان‌هایی رنج کشیده و در عین حال ملودرامی نوستالژیک از ابعاد کمتر رسانه‌ای شده زندگی برباد رفته گروهی از مردمان جنوب ایران است که در امواج اغواگرانه مهاجرت و سفر دریایی غیرقانونی به کشور امارات متحده عربی، گرفتار بحران هویت و سرگردانی درون مرزهای جغرافیای سیاسی می‌شوند که ریشه‌های مشترک فرهنگی، اما نظام سبک زندگی متفاوتی دارد؛ پیام اخلاقی و مضمون کلی این رمان، نیازمند ادراک دقیق، غیرجانبدارانه و فهم درست مخاطبان جهانی از ده مفهوم انسانی جهان-شمول است؛ «تراژدی مهاجران کار در قمار بزرگ زندگی؛ جدال دائمی با سرنوشت و جبر جغرافیایی برای بهتر زیستن» است.

او درباره داستانه کودکانه «بی‌بی‌بانو» نیز اینگونه توضیح داد: این کتاب مصور، حاوی داستانی عامیانه در میان مردمان روستایی در جنوب ایران است که برای کودکان گروه سنی «ج» و «د» به نگارش درآمده است. این کتاب به همراه ترجمه انگلیسی و عربی ارائه شده است. در خلاصه داستان آمده است: روزی دو برادر برای پیدا کردن آب رهسپار کوه «پردی» شدند. آن‌ها توشه‌ای برای راهشان برنداشته بودند. خواهرشان بی‌بی‌بانو برای بردن توشه به کوه رفت و برادرنشان را خسته و ناامید از پیدا کردن آب دید. او خودش با وجود مخالفت برادرانش شروع به کندن کرد تا آب جاری شد. برادرانش از شوق پیدا کردن آب به سوی بی‌بی‌بانو دویدند، اما او فکر کرد که برادرانش از او خشمگین هستند. بی‌بی بانو از کوه کمک خواست و در بین کوه مخفی شد و فقط تکه‌ای از لباسش ماند. سال‌ها گذشت و آن منطقه بسیار آباد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ۲۱ تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بندرعباس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها