چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
شعر زبان گویا در بیان حرف دل است

آذربایجان‌غربی_ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید قدرت سخن گفتن نعمت بزرگی است و انسان می‌تواند با این توانایی با جهان اطراف خود ارتباط برقرار کند و با زبان شعر نیز به شکل منظم، زیبا و موزون، کلمات را در کنار هم بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، عصر سه‌شنبه در جریان دهمین برنامه چکامه‌های رجب و در دیدار با شعرا، که دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با تبریک دهه فجر و با تسلیت شهادت امام کاظم (ع) اظهار کرد: بی‌تردید قدرت سخن گفتن نعمت بزرگی است و انسان می‌تواند با این توانایی با جهان اطراف خود ارتباط برقرار کند و اهمیت آن در قرآن نیز آمده است.

وی افزود: یکی از نعمتهای خداوند برای ما قدرت بیان است و این قدرت را به ما داده تا مکنونات قلبی خود را بدین طریق به زبان بیاریم و از سوی دیگر به غیر از سخن گفتن، خداوند متعال نعمت نوشتار و شعرگویی را نیز به برخی عنایت کرده که به شکل منظم، زیبا و موزون، کلمات را در کنار هم بیاورد و بنابراین باید شکرگذار بود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه گفت: نهج‌البلاغه کتاب بسیار بزرگی است اما متأسفانه کمتر با آن آشنا هستیم و در این راستا حضرت امیرمؤمنان فرمود اگر بشریت به قدرت عظیم خدا و آفرینش جهان خلقت اعم از آسمان‌ها و زمین فکر می‌کرد، همه به مسیر خدا بازگشته و از عذاب الهی می‌ترسند.
وی اختلاف زبان را از نشانه‌های دیگر خداوند عنوان کرد و گفت: در دنیا نیز انسان‌ها به زبان‌ها و گویش‌های مختلف سخن می‌گویند که همگی از آیات و نشانه‌های الهی است که باید شکر گذار باشیم.
حجت‌الاسلام قریشی اظهار داشت: امید است که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند حضور پرشوری داشته و بار دیگر مدال افتخار دیگری بر سینه زنند و حماسه آفرینند و دشمنان را خاسر و خائف کنند.
شعر زبان گویای  در بیان حرف دل است
هادی سعیدی‌فرد، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: امروز دهمین جلسه چکامه‌های رجب در حال برگزاری است و این شماره ۱۰ خود نشان دهنده اهمیت فرهنگ از دیدگاه ائمه جمعه است.
وی ادامه داد: عمده‌ترین کلیدواژه در فعالیت حوزه هنری استان مردم و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی است که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید ویژه دارند.
رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی افزود: برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف با عناوین روایت امنیت، روایت زیست بوم، روایت اربعین، تولیدات مختلف هنری در مورد مردم مظلوم غزه، احیا دفتر طنز حوزه هنری استان، برپایی ویژه برنامه روایت حبیب «سردار سلیمانی» را از جمله برنامه‌های حوزه هنری استان عنوان کرد.
سعیدی‌فرد در پایان گفت: حضرت آقا فرمودند؛ «شکی نیست که شعر یک ثروت ملی است. اگر کسی در این تردید بکند، در یکی از بدیهیترین مسائل تردید کرده. شعر یک ثروت برای هر کشور است؛ یک ثروت بزرگ و پرثمری است» بنابراین باید از این فرمایشات رهبری الگو بگیریم و بیشتر از این به شعر اهمیت داده شود.
شعر زبان گویای  در بیان حرف دل است
به گزارش ایبنا؛ دیدار و دورهمی سالیانه شاعران استان آذربایجان‌غربی با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان با تاسی از دیدار اهالی شعر و ادب با رهبرمعظم انقلاب اسلامی، هر ساله با حضور شاعران استان آذربایجان‌غربی در دفتر امام جمعه شهر ارومیه و در ماه رجب برگزار می‌شود و در این برنامه شاعران و ادیبان از سراسر استان، شیعه و سنی، ترک و کرد به شعرخوانی با مضامین آئینی و اهل بیت، اجتماعی و طنز می‌پردازند.
«چکامه‌های رجب» با رویکرد ترویج شعر و ادبیات آیینی، انقلابی و اجتماعی سال‌هاست با در نظر گرفتن ساختار اجتماعی استان آذربایجان‌غربی و حضور شاعران اهل سنت و شیعه و قرائت اشعار به زبان‌های فارسی، ترکی و کردی در حضور نماینده ولی‌فقیه در استان به یکی از مصادیق کامل هنر همزیستی و انقلابی تبدیل شده است. و این ویژه برنامه با ابتکار واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان از سال ۱۳۹۳ هر ساله با حضور شاعران و ادیبان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها