شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کتاب «پروین» همزمان با اکران عمومی منتشر می‌شود

کارگردان «پروین» تصریح کرد: در سینما هیچکس به تیتراژ دقت نمی‌کند. به همین دلیل، منابع ساخت اثر در تیتراژ ذکر نمی‌شود؛ اما در زمان اکران این فیلم، کتابی متشکل از فیلم‌نامه و عکس‌ها منتشر خواهیم کرد که منابع نگارش فیلم‌نامه را در صفحه پایانی کتاب ذکر شده است.

محمدرضا ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مطالعات خود برای ساخت این فیلم گفت: من برای ساخت فیلم سینمایی «پروین» کتاب واحدی نخواندم که از روی آن اقتباس کنم. عمده اطلاعات را از کتاب «تهمت شاعری» نوشته فضل الله کرمانی و مجموعه مقالاتی که درباره پروین توسط دوستان او مثل ملک الشعرای بهار نوشته شده بود، به دست آوردم.

وی افزود: منابع ادبی درباره پروین اعتصامی بسیار اندک است و کتاب‌ها عموماً بر محور نقد و بررسی اشعار او نوشته شده است. من شخصیت آگرین را از دل اشعار پروین بیرون کشیدم و البته مشاورینی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی داشتم که بسیار در ساخت این اثر، کمک کردند.

کارگردان «پروین» تصریح کرد: به همین دلیل برخلاف تلویزیون، منابع ساخت اثر در تیتراژ ذکر نمی‌شود؛ اما در زمان اکران این فیلم، کتابی متشکل از فیلم‌نامه و عکس‌ها منتشر خواهیم کرد که منابع نگارش فیلم‌نامه را در صفحه پایانی کتاب ذکر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها