شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
«سلیمانی به روایت مرتضی سرهنگی» در انتشارات خط مقدم منتشر می‌شود

مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری گفت: کتاب «حاج قاسم سلیمانی به روایت مرتضی سرهنگی» در بیش از ۶۰۰ صفحه در انتشارات خط مقدم در حال آماده شدن برای انتشار در آینده نزدیک است.

مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات پایداری و هنر مقاومت در حوزه هنری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب در دست چاپش در انتشارات خط مقدم گفت: برای نوشتن درباره زندگی و کارنامه حاج قاسم به قنات ملک، زادگاهش رفتیم که در این سفر محمدعلی آقامیرزایی و محبوبه عزیزی مرا همراهی کردند، چون قرار بود که نوشتن از حاج قاسم به صورت یک کار گروهی باشد. همان‌طور که می‌دانید امروز مشارکت‌نویسی در دنیا بسیار رایج شده است و در ایران هم بعضی زندگی‌نامه‌های شخصیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به صورت گروهی می‌نویسند.

او افزود: در روایتی که در بیش از ۶۰۰ صفحه درباره حاج قاسم سلیمانی در انتشارات خط مقدم در دست تالیف و انتشار است با اطلاعاتی که آقامیرزایی و عزیزی گردآوری کردند که روی آن به صورت گروهی کار و تبدیل به روایتی از حاج قاسم شد. روایتی که لحن ساده‌ای دارد و نام آن به احتمال زیاد «حاج قاسم به روایت مرتضی سرهنگی» است و از زمان تولد در قنات ملک، زندگی در کرمان و حضور در جنگ و … را با زبان روایی ساده روایت کرده است.

مدیر دفتر ادبیات پایداری درباره حضور حاج قاسم در جنگ تحمیلی عنوان کرد: درباره حضور او در جنگ نسبت به اطلاعاتی که گردآوری شد، روایت وضعیت جنگ و عملکرد حاج قاسم در کتاب آمده است. در حال حاضر کتاب به قسمت پانوشت‌ها رسیده و به عبارتی در حال نازکاری است.

مرتضی سرهنگی گفت: وقتی با دو همکارم در حال نگارش حاج قاسم به روایت مرتضی سرهنگی بودیم، احساس کردیم نیاز است که روایتی از این سردار شاخص ایرانی برای نوجوانان هم داشته باشیم، لذا از میان اطلاعاتی که در دست داشتیم، کتاب «نامزد گلوله‌ها» بیرون آمد که سعی شد در قالب روایت‌های کوتاه و با طراحی چشم‌نواز برای این رده سنی منتشر شود که با توجه به چاپ چهلم آن به نظرم توانسته در میان نوجوانان جای خود را باز کند.

او ادامه داد: آنچه که برای خودم در زمان تحقیق و نگارش زندگی‌نامه سردار سلیمانی جالب بود، حجم کاری که انجام داده، او فوق‌العاده بود. درشگفتم که انسان مگر چه‌قدر عمر دارد و چه قدر می‌تواند کار انجام دهد؟!

این پژوهشگر بیان کرد: در روایت از قاسم سلیمانی خاطرات افراد سرشناس غیرایرانی هم آمده؛ از جمله خاطراتی از جلال طالبانی (مام جلال) …

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها