شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
«روی سرطان چسب زخم بزن» کتاب شد

کتاب «روی سرطان چسب زخم بزن» شامل داستان‌هایی به قلم حسین بازپور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب شامل شش داستان کوتاه با عناوین پنهان در سکوت تو، ابرهای نم‌دار، استخر کم‌خون، ازدحام تنهایی، به نام تو و طبقه هفتم آپارتمان است.

این مجموعه داستان با راوی‌های اول شخص، سوم شخص محدود و دانای کل برای نسل جوان روایت شده و به مشکلات و موانع نسل جوان می‌پردازد. نویسنده تلاش کرده با استفاده از راوی‌های متعدد در زمان‌های مختلف و شهرهای متفاوت، ضمن آشنایی و معرفی بسیاری‌از مکان‌ها، بسیاری‌از مسائل حائز اهمیت نسل جوان را بنویسد.

در این مجموعه داستان، شخصیت‌های فرعی هر داستانی با شخصیت‌های اصلی داستان دیگری به‌صورت محسوسی با یکدیگر در ارتباط‌اند. ضمن اینکه خط داستانی هر داستانی با سایر داستان کتاب هم اشتراکی را داراست.

در بخشی‌از داستان ازدحام تنهایی می‌خوانیم: «روی باجه نوشته بودند «باجه تلفن عمومی». حوصله‌اش سر رفت و به ساعت‌اش نگاه کرد. مرخصی‌اش تمام شده بود و باید برمی‌گشت پادگان. سر بلند کرد و به پیرمرد که گوشی را چسبانده بود به گوش نگاه کرد. رفت و با پشت دست زد به شیشه در باجه. پیرمرد روبرگرداند به سرباز، لبخندی زد و با انگشت کشیده‌اش اشاره کرد به دهنی گوشی و گفت: «همسرمه.» سرباز گفت: «چقدر حرف میزنی؟» پیرمرد به دیواره باجه، شانه داد. سیگار سناتوراش را از جیب پیراهن درآورد و با فندک اسکلتی‌اش روشن کرد. پک زد و با دست به سرباز اشاره کرد که نزدیکتر برود. سرباز قدمی جلو رفت و از لای در باجه به پیرمرد نگاه کرد. پیرمرد سر جلو آورد و گفت من حالا حالاها کار دارم.» سرباز، عصبانی دست راست‌اش را مشت کرد و کوفت کف دست چپ و گفت: من باید برم پادگان. مرخصی ندارم.» پیرمرد گفت: پای مرگ و و زندگی در میونه.» سرباز گفت: «پدرم امروز عمل داره.» پیرمرد ناباورانه نگاه‌اش کرد در باجه را بست و گفت: «عذر می‌خوام عزیزم و به حرف زدن ادامه داد. سرباز به ساعت‌اش نگاه کرد با خود گفت: حالا دیگه اعتبار کارت‌اش تموم می‌شه. پیرمرد کارت تلفن را از جاکارتی در آورد. سرباز گفت راحت شدم.»

نشر تیماج اخیراً «روی سرطان چسب زخم بزن» را با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها