سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
رمان «آوَش» در شیراز رونمایی شد

فارس- آیین رونمایی رمان «آوش»، نوشته حمیدرضا زنگی، نویسنده شیرازی با ویراستاری کرامت یزدانی(اشک) در سالن غزل تالار حافظ شیراز با حضور نویسندگان، هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در این مراسم که عصر سه‌شنبه با حضور برخی از نویسندگان، شاعران و هنرمندان و پژوهشگران برگزار شد، به اهمیت رونمایی و نقد و بررسی کتاب جهت حمایت و ترغیب و تشویق نویسنده تاکید شد.

حمیدرضا زنگی، نویسنده این کتاب در این مراسم گفت: از ۱۴ سالگی به شاعری رو آوردم و غزل سرودم. اما علاقه‌ام به داستان‌نویسی مرا به سوی نوشتن داستان کشاند.

وی افزود: در واقع نوشتن به ما کمک می کند که اشتغال فکریمان کم بشود و بتوانیم حضور و آرامش را تجربه کنیم.

زنگی ادامه داد: اکثر انسان‌ها آخر شب رونوشت ذهنی از اعمالش و رفتارشان بر می دارند اما گاهی لازم است برای اینکه افکارمان را ماندگار کنیم، آنها رو مکتوب کنیم.

به گفته مولف، همه انسان‌ها میل به نامیرا بودن دارند و یکی از راه هایی که کمک می کند نامیرا شویم، نوشتن است.

زنگی اضافه کرد: نوع جهت بینی من بر اساس اصول اخلاقی که در راس آنها شرافت است بنا شده و به طور محض چیزی را رد و قبول نمی‌کنم.اما به درک و نگرش دیگران احترام می گذارم و تعصبی در راهی که دنبال می کنم ندارم. چون معتقدم همه موجودات در یک مسیر حرکت می‌کنند.

آوش، داستان پرپیچ‌وخم زندزندگی است

کرامت یزدانی (اشک)، ناشر و ویراستار این کتاب نیز در مورد این رمان گفت: «آوش»، داستان پر پیچ و خم زندگی انسان است. هر کدام از ما، داستان پیچیده خاص خودمان را داریم. داستانی که هیچکس نمی‌تواند جای دیگری باشد. شخصیت‌های «آوش»، همه به نوعی دنبال حقیقت هستند. دنبال آرامش هستند. اما واقعاً حقیقت کجاست؟ آرامش یعنی چه؟ چگونه می‌توانیم به حقیقت برسیم؟

وی تصریح کرد: آدم‌های خلق شده توسط نویسنده این کتاب، آدم‌هایی هستند که با شخصیت‌های خود داستان را پیچیده می‌کنند. از این رو کتاب پیچیده است. زندگی‌شان پیچیده است. در این میان یک چیز است که به نوعی این گره را باز می‌کند و آن «عشق» است.عشقی خاص، نه از این عشق‌های کوچه‌بازاری، نه از این عشق‌های زرد.

یزدانی ادامه داد: آدم‌های این داستان، بی‌خود داد و فریاد نمی‌زنند، زجه نمی‌زنند، ناله نمی‌کنند، به سوی هر کس و ناکسی دست دراز نمی‌کنند. آن‌ها برای یافتن حقیقت دست روی زانوی خود می‌گذارند و برمی‌خیزند و قبراق و قوی به ساختن دنیای جدیدی می‌پردازند. دنیایی که پر از آرامش است شاید همان حقیقت و در آخر می‌بینیم که به نوعی حقیقت و آرامش در خدمت به دیگر هم‌نوعان و عشق واقعی است.

به گفته او، به نوعی در لابلای این داستان می‌بینیم، که نویسنده سعی دارد در کنار این همه پیچیدگی زندگی، نشان دهد که سرخوردگی، منفی‌بافی، منفی‌نگری، کژاندیشی، حسادت، تنفر، بردگی را از انسان دور کند تا بتواند به آدمی رهایی ببخشد! شاید به نوعی، رهایی، دنباله حقیقت است و یا رسیدن به حقیقت، رهایی را ایجاد می‌کند.

در این مراسم، جمشید رضایی، ناشر و فعال فرهنگی، احمد اکبرپور، نویسنده طنزپرداز، مایده رضایی، گوینده و مجری، و چند نفر دیگر از نویسندگان دیگر در مورد کتاب مذکور و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و اهمیت نوشتن سخنرانی کردند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «آوَش» نوشته حمیدرضا زنگی با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک)، در ۴۲۶ صفحه در قطع رقعی با جلد شومیز و کاغذ بالک در اسفندماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها