پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
سالن شماره 9 پردیس ملت به نام استاد علی نصیریان

آیین نکوداشت علی نصیریان و رونمایی از کتاب «نگاهی به زندگی و آثار علی نصیریان» در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین نکوداشت علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و رونمایی از کتاب «نگاهی به زندگی و آثار علی نصیریان» نوشته نگار حسینی روز پنجشنبه -۱۷ اسفندماه- در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

پژمان بازغی مجری این مراسم خبر داد: قرار است مدیران پردیس سینمایی ملت، سالن شماره ۹ این پردیس را به نام استاد علی نصیریان نامگذاری کنند.

شهاب حسینی در این بزرگداشت تصریح کرد: اگر به دنبال یک الگو قابل لمس هستید، علی نصیریان آن الگو است. من بیش از بازیگری، از نصیریان ادب و شخصیت آموختم. خداراشکر می‌کنم که نسلی از سینما بودیم که از وجود اساتیدی همچون علی نصیریان بهره ببریم.

بهمن فرمان‌آرا به عنوان سخنران بعدی در جملاتی کوتاه در مورد علی نصیریان عنوان کرد: نصیریان نماد فردی است که هیچ‌وقت دچار حاشیه نشده و آنچه امروز پیش روی ماست، افتخار تئاتر و سینمای ایران است. کاش امروز داریوش مهرجویی اینجا بود تا از زبان کارگردانی که کارهای بسیاری با او کرده، نصیریان را تعریف می‌شد.

وی افزود: من از طرفداران جدی نصیریان هستم که البته او به من نیاز ندارد و کاش من را مثل بقیه طرفداران بپذیرد که امروز به دستبوسی و تجلیلش اینجا جمع شده‌ایم.

در ادامه بهروز رضوی در مورد نصیریان گفت: این باعث خوشحالی است که یکی از آرامش بخش ترین عادات مردم ایران تفال به حافظ است. من می‌خواهم تفالی به حافظ بزنم.

او پس از تفال، خواند: هر نکته‌ای که گفتم در وصف آن شمایل، هر کو شنید گفتا للهِ دَرُّ قائل؛ تحصیل عشق و رندی آسان نمود اول، آخر بسوخت جانم در کسب این فضایل؛ حلاج بر سر دار این نکته خوش سراید، از شافعی نپرسند امثال این مسائل؛ گفتم که کی ببخشی بر جان ناتوانم، گفت آن زمان که نبود جان در میانه حائل؛ دل داده‌ام به یاری شوخی کشی نگاری، مرضیّهُ السجایا محمودهُ الخصائل؛ در عین گوشه‌گیری بودم چو چشم مستت، و اکنون شدم به مستان چون ابروی تو مایل؛ از آب دیده صد ره طوفان نوح دیدم، وز لوح سینه نقشت هرگز نگشت زایل.

در ادامه پیام پرویز پرستویی به دلیل حضور در سیل سیستان و بلوچستان برای این بزرگداشت پخش شد.

علی دهکردی در این آیین مطرح کرد: ای کاش می‌توانستم آنچه در قلب خود دارم در مورد نصیریان به زبان جاری کنم. استاد نصیریان یک نمونه بی‌بدیل در بازیگری است.

وی افزود: او وقتی دست به قلم برد، نمایشنامه‌هایی خلق کرد که برای همه ما خاطره انگیز است.

دهکردی مطرح کرد: نصیریان امروز کلیله و دمنه، عالی قاپو و تخته جمشید زنده هنر ایران است. افتخار این را دارم که بگویم اگر بازیگری در ایران هست که در کنار او بازی نکرده است، چیزی در بازیگری کم دارد.

در پایان این مراسم کتاب «نگاهی به زندگی و آثار علی نصیریان» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها